• ArabicEnglishGermanPersian
  • | ورود اعضا
  • | ثبت نام رایگان

  13 عامل برتر د رمعادله ی چاپ دیجیتال در بسته بندی

شاید مشاهده ی چاپ دیجیتال زیر جلدی فراگیر، دشوار باشد چرا که درصد نفوذ آن در بازار واقعی بسته بندی هنوز پایین است. به تازگی موفقیت هایی در این زمینه در لیبل های محصولات خوراکی و نوشیدنی حاصل شده است. اما ورود به طبقات و لایه های دیگر بسته بندی مانند کارتن های پوششی و انعطاف پذیر هنوز حاصل نشده است. برنامه ریزی و اندیشیدن درباره ی عوامل دیگری که برای آماده سازی به دیجیتال ضروری هستند اهمیت بسیاری دارد.

1. اندازه ی چرخه.  چاپ دیجیتال در بازارهایی که نیاز به لیبل های ویژه و پیوسته به روز شونده دارند مانند نوشیدنی ها و آبجو در حال رشد است. برندهای کوچک یا بسیاری از برندهای SKU از منافع چاپ دیجیتال بهره می برند. زمان کوتاه تغییر و کاهش اتلاف مواد از مزایای اقتصادی این گزینش است. شمار چرخه ی رقابت بر سر قیمت در حال افزایش است و به موازات آن رقابت بر سر سرعت کاهش می یابد.

2. سرعت ورود به بازار. در روش های چاپ سنتی مانند فلکسوگرافی، گراوور واُفست گاهی هفته ها طول می کشد که پلیت ها یا رول ها برای چاپ آماده شوند. کمپانی های CPG این روزها چه به دلیل برنامه ریزی ضعیف و یا مزایای رقابتی نمی خواهند بیش از چند روز منتظر دریافت طرح های جدید باشند. به ویژه که بسیاری از عملیات، فصلی یا تبلیغی هستند.

3. هزینه ی مواد . مقایسه ی دیجیتال با فلسکو مانند مقایسه ی سیب با پرتقال است. اما توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد صرفه جویی در هزینه ها اهمیت بسیاری دارد. ابتدا هزینه ی مواد را  در نظربگیرید و سپس هزینه های کلی را با هم مقایسه کنید. هدررفت عامل مهمی در ارزیابی هزینه های چاپ در بلند مدت است. درصد خروج از چرخه ی استاندارد اغلب در دیجیتال پایین تر است چرا که تقاضای مشتریان یا خرده فروشان برای تغییر لیبل باعث خسارت کمتری در دیجیتال می شود.

4. وقت گذاری. مساله ی اختصاص زمان چه کوتاه و چه بلند مدت این روزها اهمیت بسیاری پیدا کرده است. عامل محدودیت در زنجیره ی تولید می تواند عملیات طراحی و مدیریت را به صورت غیرمشهود محدود کند. به سختی می توان روی پروژه ی بعدی تمرکز کرد وقتی که پروژه ی کنونی هنوز به انجام نرسیده است.

5. تغییر پذیری SKU ها. کمپانی های تولید نوشیدنی با تنوع بسیاری که در طعم ها و آپشن های رژیمی و خطوط عملیاتی مختلفشان دارند می توانند از مزایای چاپ بومی براساس تقاضا استفاده نمایند. اما حتی با وجود SKU های چندگانه، بسیاری از مالکان برند از طرح های چندگانه درون یک SKU واحد استفاده می کنند. به عنوان مثال یک تولید کننده ی شراب با وجود داشتنِ 12 طرح لیبل مختلف، همه ی آن ها را در یک تِم یکپارچه می کند.

6. حضور بین المللی. حضور بین المللی حتی اگر در دوردست ها هم باشد  ارزش برنامه ریزی بلند مدت را دارد. نیاز به چاپ به زبان های خارجی در بسته بندی افزایش یافته و بسته را خاص تر می کند. دیجیتال راهکاری رو به رشد برای برندهای ملی است که می خواهند در بازارهای بین المللی هم حضور داشته باشند چرا که در بسیاری مواقع  بازیگران اصلی کارشان را در حجم های اندک آغاز می کنند. به علاوه می خواهند تعهد خود را به  بازار با بسته های با کیفیت تولید و طراحی شده به چند زبان نشان دهند. به همین دلیل داشتن نرم افزار مدیریت الزامی است.

  7. فرصت های گسترش. در این جا دو نمونه از هدایت مصرف کننده و بسته بندی خود – طراحی را می آوریم. هاینکن بیر در اروپا چندین کمپین راه اندازی کرده  که به مشتریان امکان می دهد شش قوطی آبجو از طریق ایمیل سفارش دهند و طراحی های شخصی خودشان را داشته باشند. جونزسودا در ایالات متحده ی آمریکا فقط از طراحی لیبل سفارش داده شده توسط مشتری بر روی محصولات خود استفاده می کند. مشتریان عکس های خودشان را برای جونز سودا می فرستند و جونز از آن ها در توزیع گسترده ی خود استفاده می کند.

8. افکت های نهایی. چاپ دیجیتال امکان گسترش وسیع برای افزودن افکت ها، آراستن و یا توقف خط تولید ندارد. در هر حال بیشتر مالکان برند هزینه های " چاپ ترکیبی" را هم در نظر می گیرند که بسته بندی را در دو چرخه ی  چاپ مختلف به گردش در می آورد. با توجه به گرایشات اخیر، برندها به دنبال بهره گیری از اِلِمان های حس گر مختلف هستند که با بسته بندی ترکیب می شوند.

9. آسایش با توزیع تامین کنندگان چاپ. همان طور که بسیاری از چاپ کننده ها از چاپ دیجیتال تجربه کرده اند دقت داشته باشید که تامین کننده  ی چاپ که انتخاب می کنید دانش لازم از چاپ دیجیتال را داشته باشد. جوهرهای دیجیتال می توانند فریبنده باشند چرا که به لایه می چسبند. لایه های مختلف با توجه به انرژی انتقال جوهر، کشش سطح مختلفی دارند و پس از عملیات چاپ به دلیل چسبندگی شان جلوه ی متفاوتی پیدا می کنند.

10. انعطاف پذیری مبدل. برای آینده برنامه ریزی داشته باشید. امروزه خیلی متداول شده که چاپ ابتدا از دیجیتال آغاز می شود و سپس با افزایش حجم به چاپ فلسکو تبدیل می شود. گاهی اوقات دیجیتال را به عنوان آزمایش استفاده می کنند. با چاپ کننده در ارتباط باشید و ببینید آیا می تواند توقعات شما را از عملیات فراهم کند. برای او به روشنی هر گونه تبدیل فناوری چاپ را تشریح کنید.

 11. ترکیب رنگ لایه های متقاطع. آگاه باشید که همیشه پیوند دادن عملیات مختلف در لایه های مختلف به صورت دیجیتالی آسان نیست. مثلا لایه ی انعطاف پذیر را با لایه ی کاغذی نمی توان به راحتی به هم وصل کرد. به همین دلیل است که چاپگران از تست ساده شده برای دیجیتال استفاده می کنند تا نشان دهند چه اتفاقی ممکن است برای چاپگران دیگر بیفتد. دیجیتال روی لایه های فلسکو محدودیت هایی دارد که شامل پهنای محدود وب، محدودیت زمان شفاف سازی و وضوح (در24 ساعت) و محدودیت جریان می شود.

12. هزینه های پنهان بالقوه. یکی از مزایای چاپ دیجیتال، صرفه جویی در هزینه های سرمایه گذاری اولیه است. همیشه آنالیز هر پروژه، مقایسه ها و شفاف سازی عملیات چاپگر باید به خوبی انجام شود.

13. فناوری های چاپ لیبل و بسته بندی دیجیتال. همواره بکوشید از گرایشاتی که در دنیای چاپ و بسته بندی دیجیتال به وجود می آیند اطلاع داشته باشید؛ چرا که نقش مهمی در توسعه ی شخصی تان                                         

دارند. به عنوان مثال فناوری چاپ مستقیم دیجیتال در ساختارها و لیبل های بسته بندی رشد داشته و شاید در آینده آپشنی برای فرمت بسته بندی نوآورانه ی شما باشد. مثلا می توان به برندهای بزرگ نوشیدنی اشاره کرد مثل کوکاکولا، پپسی،Absolut و Anheuser- Busch  که از چاپ دیجیتال برای موفقیت بسته بندی خاصشان استفاده کرده اند.

  13 عامل برتر د رمعادله ی چاپ دیجیتال شاید مشاهده ی چاپ دیجیتال زیر جلدی فراگیر، دشوار باشد چرا که درصد نفوذ آن در بازار واقعی بسته بندی هنوز پایین است. به تازگی موفقیت هایی در این زمینه در لیبل های محصولات خوراکی و نوشیدنی حاصل شده است. اما ورود به طبقات و لایه های دیگر بسته بندی مانند کارتن های پوششی و انعطاف پذیر هنوز حاصل نشده است.

با ما در بانک اطلاعاتی و پیشخوان خرید و فروش ماهنامه صنایع چاپ و بسته بندیس همراه باشید.

پست مرتبط

نظر خود را بگذارید