• ArabicEnglishGermanPersian
  • | ورود اعضا
  • | ثبت نام رایگان

روش های ایجاد جذابیت های ظاهریبسته بندی

[1]

رنگ های مایع، pearl pellet ها (گوی های مروارید شکل) و از این قبیل؛ اینها مواردی هستند که کارشناسان برای بهبود جذابیت ظاهری محصولات از آنها استفاده می کنند.

  • یک تغییر در نحوه ورود

بجای آنکه افزودنی ها وارد hopper (قیف) شوند، بعضی از سیستمهای بسته بندی افزودنی ها را بصورت مستقیم در دهانه ماشین تزریق می کنند که باعث تغییر سریعتر رنگ در حین تولید می شود. در واقع در این حالت نیازی به انتظار برای خروج افزودنی ها از hopper نیست. مقادیر اندازه گیری شده توسط ترازو باعث شده حتی در مقادیر بسیار کم تزریق بصورت دقیق صورت بگیرد. این یک موفقیت مهم است، زیرا بار کاری را سبکتر کرده و نیاز به مخلوط کردن دستی را به سرعت کاهش می دهد. سال ها عقیده بر این بود که رنگ مایع باعث تغییر سریعتر رنگ می شود، زیرا از دهانه ماشین تزریق می شود. ولی این نظر با ظهور مروارید های رنگی در حال تغییر است.

  • بسته بندی پلاستیکی با براقیت مروارید

CPG ها در جستجوی جذابیت های اضافی در بسته بندی های خود هستند. یکی از نتایج این جستجو استفاده از مروارید ها می باشد. برای مثال جعبه جواهرات Hershey را در نظر بگیرید. آنها در ابتدا از جنس فلز (حلبی) و واقعا زیبا بودند. به منظور کاهش هزینه ها، جنس آنها به پلاستیک تغییر یافت که در نتیجه درخشندگی خود را از دست داد و کمتر شبیه جعبه جواهر و بیشتر به چیزی شبیه ابزار بازی هاکی تبدیل شد. مروارید ها که بطور تقریبی شکل ظاهری را تغییر می دهند، با ایجاد جذابیت روی قفسه فروشگاه مشکل را حل کردند. از وقتی که آنها به محصول اضافه شدند، بسته بندی براق تر شد. هزینه دستیابی به نمای مرواریدی می تواند کاهش پیدا کند، زیرا این مروارید ها را می توان با رزین های معمولی ساخت.

  • گوی های مرواریدی در مسیر پیشرفت

تکنولوژی های جدیدتر مروارید در حال حاضر به رقیبی برای رنگ مایع تبدیل شده اند. همچنین نظرات موجود در رابطه با به صرفه بودن رنگ مایع رفته رفته در حال تغییر است. در شرکت های CPG برای استفاده از رنگ مایع که کاملا بر اساس بهینه سازی هزینه قرار داشت، اصرار زیادی وجود داشت، اما واقعیت اینست که به چند دلیل در اغلب مواقع، قالب هاب تزریقی، وقتی که از رنگ های مایع استفاده می شود، کاهش هزینه را در پی ندارند. اولین دلیل اینست 100% رنگ مایع مورد استفاده قرار نمی گیرد. بین 5 تا10% در ظرف باقی می ماند و همچنین در مواقع سرریز شدن آلودگی به بار می آورد. دلیل دیگر اینست که عمر مفید رنگ مایع محدود است.

  • فشار های شدید قیمت

قیمت اجناس طی ربع قرن گذشته متعادل بوده است، اما طی دو سال گذشته بصورت ناگهانی افزایش یافته است. برای مثال، قیمت Ti02 استاندارد سفید، رنگدانه بنیادی که در تمام رتگ های ضروری استفاده می شود، طی سال گذشته تا 85% افزایش یافته است و این در حالیست که یافتن آن حتی در قیمت های بالا مشکل است. رنگدانه همچنین در رنگ خانه مورد استفاده قرار می گیرد؛ وقتی روند فروش خانه کند شد فروش رنگ نیز کند می شود. بخاطر بسپارید که این فقط یک نمونه از عواملی است که روی قیمت یک رنگدانه تاثیر می گذارند.

حتی زمانیکه بخش صنعت در صدد توسعه پر کننده هایی با قیمت پایین است تا با رزین ها جایگزین کند، و تولیدکنندگان، نانوتکنولوژی را به عنوان یک راه حل ممکن مورد توجه قرار می دهند، این فرایند سال ها به طول خواهد انجامید در حالیکه سلسله عوامل مربوط به عرضه و تقاضای نفت باعث می شود روند افزایش قیمت ادامه یابد.

 چگونگی کار با خرده فروشان متقاضی[2]

تولیدکنندگان دیگر مانند 100 سال پیش عمل نمی کنند که نظر مشتری برایشان اهمیتی نداشت. زمانی که انقلاب اطلاعاتی جای انقلاب صنعتی را گرفت، خرده فروش ها (که توسط اسکنرها پشتیبانی می شوند) تولید کنندگان را به عنوان قدرتمندترین عنصر در زنجیره تغذیه انتخاب کردند.

یکی از متخصصان بسته بندی در گفتگو با یکی از تولیدکنندگان CPG می گوید: موازنه قدرت 25 سال پیش تغییر یافت و هم اکنون هم ادامه دارد. ظهور اِسکنر به خرده فروشان توان دسترسی به عادات خرید مشتریان را داد و موازنه قدرت را به نفع صاحبان برند تغییر داد؛ کسانی که تا آن موقع نزدیکترین ارتباط را با نیاز ها و خواسته های مشتریان داشتند.

آنچه متخصصان بسته بندی را به چالش می کشد، بحث روی ایجاد فشار یا حداقل کنترل خریداران خرد است که فکر می کنند تولید یک بسته بندی جدید فقط چرخاندن یک سوییچ و سپس بار کردن محموله است. آنها اغلب مواقع از تامین کنندگان خود انتظار دارند که شرایطی که ممکن است به محصول، تعهد بسته بندی، فعالیت صاحبان برند و سود دهی خرید و فروش خرد، آسیب برساند را با موفقیت پشت سر بگذارند.

در اینجا چند پیشنهاد برای کمک به موفقیت شما ارائه می شود:

  • ارتباط فروش/بسته بندی را ارتقا دهید

نمایندگان فروش CPG ها اغلب بخاطر فشار خریداران خرد در تلاش برای تولید یک بسته بندی منحصر بفرد می باشند. در حالی که تلاش لیدر ها برای ارتقای دانش مشتریان از بسته بندی، در نهایت ممکن است به سرانجام برسد یا نرسد، آنها می توانند تلاش هایی را برای ارتقای ارتباط با بخش فروش انجام دهند. لیدر ها در یک تیم پروژه بسته بندی در جایگاهی هستند که این کار را انجام دهند.

آگاهی از آنچه طراحان و اپراتورهای خط تولید بسته بندی می توانند، یا نمی توانند تولید کنند، برای ایجاد یک توقع واقع بینانه از خریداران خرد، حیاتی است.

یک نماینده فروش که در زمینه بسته بندی تحصیل کرده است برای هدایت بخش فروش به سمت راه حل های سفارشی و کاربردی مناسبتر است.

  • در فرستادن محصولات به بازار عجله نکنید

یک تولید کننده بسته بندی از اینکه نمایندگان فروش به خرده فروشان وعده بیش از حد می دهند، ناخرسند است. او می گوید تمام تلاش ها در زمینه پیشرفت بسته بندی بین یک واحد فروش که باید در آمد زایی کند و خرده فروشان که متصدی داد و ستد محصول و فرستادن آنها روی قفسه های فروشگاه هستند و واقعا دارای دیدگاه بلند مدت نیستند، به ثمر می نشیند.

  • راهکار درست، در بیان ساده ولی در وادی عمل مشکل است

منضبط باشید. تسریع در روانه کردن محصول به بازار یک ایده بسیار خوب برای تحکیم رابطه با خرده فروشان است، اما نه وقتی که وعده محصولی را می دهید که نمی توانید تحویل دهید. بنا براین از ایجاد یک سطح انتظار منطقی بر اساس مدت زمان خط تولید، اطمینان حاصل کنید. بخش فروش خود را از فروش بیش از اندازه بسته بندی های جدید در حالی که خط تولید آنها در اوج تولید است، باز بدارید. این کار بسته بندی را، از مرحله طراحی گرفته تا توزیع، از کارکردن به شکل واکنشی حفظ می کند. حالتی که دشمن فرایند خرده فروشی است.

  • ماشین های خاص برای کارایی کارخانه

لحاظ کردن نظرات تمام مشتریان ممکن است ناممکن باشد، اما بافرض ممکن بودن، تولید بسته بندی های مخصوص خرده فروشی در صورتی سود آور است که ماشین آلاتی که آنها را تولید می کنند انعطاف پذیر و کارامد باشند.

برای نیل به این کارامدی، شرکت های بسته بندی باید تلاش های خود را برای بهبود سرعت ماشین ها و خروجی خط چند برابر کنند تا ظرفیت خط تولید را به بیشترین حالت برسانند. علاوه بر مسئله سرعت در تولید، می توان با changeover(عوض کننده یا تعمیر کننده) های سریع، با سر هم کردن و باز کردن ماشین ها بدون نیاز به ابزار و همچنین تمیزکردن و محافظت از دستگاه ها، در هر روز دقایق یا حتی ساعت ها وقت اضافه بدست آورد.

  • تمرکز اصلی را روی بسته بندی ثانویه قرار دهید

تغییر جنبه های دکوراتیو بسته بندی می تواند از نظر زمان، نیروی کار، موجودی انبار، سفارشات و همچنین مسائل مربوط به حمل و نقل هزینه بر باشد. روش هایی مانند شرینک کردن، جعبه کردن و روشهای متنوع تحویل محصول به خرده فروشان می تواند کار خرده فروشان را برای انبار کردن محصولات شما راحت تر کند و در این صورت می توانید هم ظاهر محصول و هم تمایل خرده فروشان برای کار با شرکت خود را ارتقا ببخشید.

زمانیکه قفسه ها کوچکتر می شوند، سعی کنید بسته بندی ها را کوچکتر کنید؛ به گفته یک منبع CPG طی چند سال گذشته تمایل زیادی برای کاهش فضای قفسه ها برای محصولات برند دار ایجاد شده است. این باعث می شود لیبل ها بیشتر برای جلب نظر مشتریان با هم رقابت کنند. این مسئله شرکت ها را بر آن داشته است تا راه هایی برای خلاقیت و نوآوری بیشتر در فضای کمتر پیدا کنند. یک راه حل حرکت به سمت کوچک کردن اندازه بسته بندی ها و در نتیجه تعداد بیشتر محصولات در قفسه، می باشد.

  • به فصول، خوش آمد بگویید

یک راه دیگر برای جلب نظر مشتری طرز تفکر فصلی می باشد. فصل گرایی یک محرک خوب برای فروش جزیی و یک برنامه مناسب برای آینده است. بطور طبیعی، film ها، برچسب ها و ظروف سفارشی مستلزم ارتقای ماشین آلات و برنامه ریزی پیشرفته و حساب شده هستند، در حالیکه بسته بندی و نمای ثانویه هم می تواند یک گزینه مناسب، پیش پای خرده فروشان قرار دهد. همچنین جلب نظر مشتری، حتی با دادن بسته های هدیه می تواند یکی از منابع افزایش فروش باشد.

آماده هر گونه چالشی باشید، چالش هایی که ممکن است بخاطر پیچیدگی های ناشی از SKU های اضافه شده دامنگیرتان شود. یکی از متخصصان بسته بندی می گوید که شرکت CPG او برای راضی نگه داشتن خرده فروشان 70 SKU فصلی اضافه کرد بدون اینکه برای آنها برنامه ریزی کرده باشد. در نتیجه، دپارتمان او مجبور شد که تغییرات را به زور روی بسته بندی ها اعمال کند که به گفته او این کار نتیجه عکس داد و باعث کاهش جذابیت محصول روی قفسه شد.

  • کار را با ایده های زیرکانه شروع کنید

سال هاست انبار داری با جعبه های بزرگ در حال جایگزین شدن با ایده های جدید و سفارشی متناسب با ملزومات بسته بندیست. اما حاشیه سود های کم و اقتصاد ناپایدار، خرده فروشان را برآن داشته است که گاه گاه دپارتمان های بسته بندی را با درخواست ایده های جدید به منظور ارتقا بخشیدن محصول روی قفسه، متعجب کنند. حتی یکی از متخصصان در مورد برندهای بزرگی مانند Walmart، که عادت داشتند طراحی های خود را به بازار هل بدهد، می گوید که در حال در خواست برای ایده های جدید هستند، مخصوصا زمانی که فروش، سیر یکنواخت یا نزولی گرفته است.

چرا یک برند در بازار دچار انزوا می شود؟ شاید چون فروش افت کرده است، هیچ خریداری نمی خواهد پول یا موقعیت خود را برای شرکت هزینه کند. به گفته یکی از متخصصین بسته بندی، در هر موردی، خریدارانی که سفارش می دهند همان هایی هستند که دانسته اند که بسته بندی دیکته شده و دستوری برای همیشه ماندگار نمی ماند.

در حالی که خرده فروشان هنوز بزرگترین فرمانروایان زنجیره توزیع[3] هستند، هنوز برای لیدر های باهوش که از متخصصین توانمند بهره می گیرند، فرصت باقیست تا در عرصه رقابت از دیگران سبقت بگیرند.

 


[1] By Marty Weil

[2] By Bob Sperber

[3] Supply chain

Supply chain

پست مرتبط

نظر خود را بگذارید