• ArabicEnglishGermanPersian
  • | ورود اعضا
  • | ثبت نام رایگان

برند شما معرف شما به مشتریان است. برند در همه ی عملیات کمپانی و همه ی تجربیات ارتباطی با مشتریان حضور دارد. یک بسته بندی خوب، کارآمد و شکیل باعث ارتقای تولید می شود و مشتریان را وفادار به برند نگه می دارد. استفاده از مواد وساختار مناسب فرصتی است که می توان از آن بهترین منافع را به دست آورد. در این مقاله راهکارهایی معرفی می شوند که می توان از  آن ها استفاده کرد برای تولید مواد و ساختارهای انعطاف پذیر مثل کیسه هایی که ایستاده قرار می گیرند، ساختارهای semi-rigid مانند پوسته های thermoformed و ساختارهای rigid مثل بطری های شیشه ای ، قوطی های تزریقی و دَمِشی molded یا بسته های فلزی که صرفه ی اقتصادی بالایی دارند.

با استفاده از design intent ، استراتژی بسته برند، الزامات عملکرد کاربری و قابلیت تولید بسته بندی در ابتدای طراحی و عملیات بسته بندی می توان منافعی مانند اقتصادی بودن هزینه ها، افزایش سرعت خط تولید و گسترش زنجیره ی تولید تا مصرف کننده را فراهم کرد.  تنظیم و مدیریت افراد زیادی که در عملیات تولید بسته بندی مشارکت دارند؛ نیاز به نظم و انضباطی اساسی دارد که در این پلی بوک به آن پرداخته می شود.

*بخش بسته بندی، ابزارها و رهنمودهایی را در اختیار شما قرار می دهد که باعث می شود بتوانید ارتباط خوبی برای معرفی برندتان فراهم کنید و به اهداف مورد نظر بسته بندی دست پیدا کنید.

*بخش توسعه، ابزارها و عملیاتی برای ایجاد ارتباط موفق از مرحله ی آغازین توسعه تا تولید و زنجیره ی تامین تا مشتری فراهم می کند

*در بخش ساختار، برون و خروج انواع بسته بندی ها و اشکال باز تولید شده در محیط بازار بررسی می شوند

*در بخش پایداری، عملیات مفید برای رسیدن به بسته بندی سبز(دوستدار محیط زیست) معرفی می شوند.

*در بخش گالری مواردی از بسته بندی های واقعی نمایش داده می شوند

بسته بندی اقتصادی و مقرون به صرفه

مهم تر از هزینه موضوع دیگری در بسته بندی وجود ندارد. گرچه بسیاری از سازمان ها، هزینه های مواد بسته بندی را به عنوان هزینه ی کلی محاسبه می نمایند اما در واقع هزینه ی واقعی، هزینه های کل سیستم بسته بندی را  در بر می گیرد.

امروز بیش از گذشته لازم است فناوری های بسته بندی ابتدا در ذهن طراحی شوند.  کارشناسان بسته بندی باید کاربرد بسته را دقیقا محاسبه نمایند و این که چه کسی قرار است از آن استفاده کند را در نظر داشته باشند. و مشخص کنند که آسان ترین و مناسب ترین فرصت برای استفاده ی مجدد و بازیافت آن چیست.  رهنمودهایی که در این مقاله معرفی می شوند راهی به موفقیت در این عرصه هستند.

ایده های زیر در کاهش هزینه های بسته بندی موثرند:

   *over- packaging . این راهکار بهترین روش برای استفاده از ویژگی های ایمن تر برای معرفی یک محصول جدید است. تنها بعد از شناخت روند تاریخچه ی بسته بندی است که می توان استفاده از مواد را به نحو شایسته ای کاهش داد. بسته بندی خوب همیشه باید  تا حد امکان  ساده و کم هزینه باشد و بتوان آن را با عملیات مورد نظر تولید کرد.

*مواد نزدیک به محصول در بسته ها.  یک ply  (چند لایه ی محافظتی) موثر باید نزدیک ترین لایه به محصول در بسته بندی ها باشد. مواد کاغذی، فویل / آلومینیوم/ پلی اتیلن مانع محافظتی خوبی هستند. ویژگی های محافظ فویل آلومینیوم برای نزدیکی به مواد خاص بهتر هستند.

                                               

*ضخامت هر لایه ی محافظتی (ply) . ضخیم ترین ماده ی ممکن باید برای هر ply استفاده شود. اگر لایه ی 40 میکرونی باید برای کار استفاده شود پس لایه ی 70 میکرونی غیر ضروری است.

*مواد جایگزین. به ندرت ممکن است اتفاق بیفتد جایگزینی برای بسته بندی وجود داشته باشد. یک بسته بندی جدید باید برای الزامات جدید استفاده شود

*استاندارد سازی مطلوب. همه ی مواد بسته بندی داخلی و خارجی باید تا حد ممکن استاندارد شود. اگر عملیات چندگانه ی کارخانه ای انجام شود استانداردها یک ضرورت مطلق است. اگر استانداردها تغییر کنند باید شفاف سازی انجام شود.

                                                  

   کاربرد پژوهش های جمعیت شناسی در طراحی بسته بندی

استفاده از پژوهش های جمعیت شناسی برای بررسی تعامل مشتریان با تولید و بسته بندی به ارتقای دانش و شناخت ما در پروژه های آینده کمک می کند و فرصت هایی فراهم می کند که می توان از آن ها در پروژه های آینده استفاده کرد.

تحقیقات جامعه شناسانه همچنین به کمپانی ها امکان می دهند حیطه ی واقعی تولید را بهتر بشناسند، ریسک ها را به حداقل کاهش دهند و توانایی حل مسایل ناشناخته را به دست آورند. با تحقیق درباره ی جمعیت مورد نظر می توان سریع تر ارزش ها و نیازمندی های آنان را کشف کرد و با اطمینان بیشتر از بازگشت سرمایه ، روی پروژه ها سرمایه گذاری کرد.

پیش از اقدام برای تحقیق درباره ی جمعیت مورد هدف باید چهار پرسش مطرح شود:

*آیا تولید جدید نیاز به بسته بندی جدید دارد یا می توان آن را با همان بسته بندی های قبلی اجرا کرد؟

*مشتریان اصلی و کلیدی چه کسانی هستند- اعم از مشتریان داخلی و خارجی – تا مشخص شود چه ابزارها و راهکارهایی را می توان برای آن ها به کار برد

*نیازها و خواسته های مشتریان چیست؟

*یک بسته ی موفق برای نیازمندی ها و خواسته ها چه شکلی باید باشد؟

                                                 

پست مرتبط

نظر خود را بگذارید