سی امین دوره نمایشگاه صنایع چاپ و بسته بندی و ماشین آلات وابسته بهانه ای شد تا ماهنامه صنایع چاپ و بسته بندی به گفتگو با چند تن از فعالان صنعت چاپ بپردازد و پرسش هایی را درباره کیفیت برگزاری نمایشگاه و نقش و اهمیت آن در بهبود فضای کسب و کار با آنها مطرح کند. در این گفتگو پای صحبت مسعود تفریشی نژاد مدیر عامل گروه صنعتی «آداکارنو» نشستیم و نظرات او را در مورد این گردهمایی بزرگ جویا شدیم. تفریشی نژاد در ابتدای این گفتگو توضیحاتی را پیرامون فعالیت مجموعه «آداکارنو» ارائه داد و گفت: مجموعه آدا اتوماسیون کوشا از سال 1389 شروع به کار کرده است. ما در سال 1393 تحت برند «آداکارنو» وارد حوزه ماشین سازی در صنعت چاپ شدیم و از سال 94 اولین سری محصولات ما وارد بازار شد. در طی هشت سال فعالیت ما در حدود سی و پنج مدل دستگاه طراحی و تولید شده است. به گفته ی تفریشی نژاد گروه صنعتی آداکارنو در سال جاری محصولات تازه ای را تحت عنوان «پرولاین» روانه بازار کرده که مشخصه اصلی آنها کیفیت و سرعت بالا است. Tنمایشگاه خوب و پربار بودT تفریشی نژاد ضمن مثبت و پربار ارزیابی کردن سی امین دوره نمایشگاه صنعت چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته خاطرنشان کرد: چنین نمایشگاه هایی تاثیر بسزایی در توسعه کسب و کار و جذب مشتری دارد. مجموعه ما هم بخش عمده ای از بازاریابی و فروش خود را از طریق حضور در نمایشگاههای مختلف انجام میدهد و ما سعی میکنیم همه ساله در این رویداد شرکت داشته باشیم. تفریشی نژاد در ادامه افزود: نمایشگاه ها آوردگاه خوبی هستند برای ارائه محصولاتِ ماشین سازها و بطور کلی محصولات تخصصی ای که اندازه و ابعاد زیادی دارند، زیرا معرفی چنین تولیداتی در سایر حوزه ها کمی با دشواری همراه است و به این خاطر بهترین مکان برای بازاریابی و فروش همین نمایشگاه ها هستند. ایشان در مورد تاثیر نمایشگاه اخیر بر ایجاد ارتباط با مشتریان خارجی اظهار داشت: یکی از اشکالاتی که به نمایشگاه های داخلی وارد است این است که ما خیلی بازدید کننده خارجی نداریم و این یک معضل است. وی افزود: در سالهای گذشته شرایط بهتر بود و از کشورهای همجوار بازدید کنندگان زیادی داشتیم اما رفته رفته این تعداد کمتر شده است؛ به این خاطر اگر ما بخواهیم در زمینه صادرات محصولات کار کنیم حتماً باید با صرف هزینه های زیاد در نمایشگاه های خارجی شرکت کنیم تا محصولات مان را در بازارهای بزرگتر معرفی کنیم. آقای تفریشی نژاد عدم هدف گذاری صحیح و ضعف تبلیغاتی را دلیل حضور کمرنگ مشتریان خارجی در این دوره از نمایشگاه دانست و تصریح کرد: برنامه ریزی صحیحی برای حضور مشتریان خارجی وجود ندارد و همین اندک بازدید کنندگان خارجی هم که در نمایشگاه ما حضور پیدا میکنند بر حسب اتفاق است نه بر اساس کار دقیق و حساب شده. وی افزود: من از نحوه اطلاع رسانی دست اندرکاران نمایشگاه اطلاعی ندارم اما در عمل میبینیم که بازدید کننده خارجی کم است و این نشان از وجود اشکالاتی در زمینه اطلاع رسانی دارد. ایشان در پایان بر لزوم معرفی هرچه بیشتر نمایشگاه های داخلی در سطح بینالملل تاکید کرد و آن را زمینه ساز برپایی هرچه موثرتر و پویاتر نمایشگاه های آتی دانست.
نظر خود را بگذارید