ماموریت مهم برند، ایجاد تفاوت و متمایز بودن در قفسه های فروشگاه های خرده فروشی است. راه های بسیاری برای متفاوت بودن وجود دارد. اشکال، گرافیک و مواد همگی مفید هستند اما یک اثر و نشانه ی غیرمتعارف است که نظر خریدار را جلب می کند که بسته را در دست بگیرد و آن را خریداری نماید. سرمایه گذاری روی این اثرات بهترین روش است. استفاده از افزودنی های برای آراستگی متفاوت از عوامل تزئین ظاهری است.
1. تغییر در موضع. به جای یک جهش ناگهانی و تغییر اساسی، تنظیماتی را در ماشین های بسته بندی به وجود بیاورید که تزئیناتی را مستقیما از طریق ماشین روی بسته اعمال کنند مثل تغییر رنگ. لازم نیست به دنبال یک جهش کلی باشید. بررسی تغییرات در بسیاری مواقع نشان می دهد که تغییرات خیلی اندک هم می توانند اثراتی بزرگ داشته باشند. در اِعمال این تغییرات نیاز به کار وسیع نیست. سال ها در صنعت، باور کلی این بود که رنگ مایع را سریع تر می توان تغییر داد. اما این نگرش از هنگام ورود پلت ها (pellets) تغییر کرد.
2. مرواریدها روی پلاستیک معجزه می کنند. CPG ها به دنبال محبوبیت عام برای بسته بندی شان هستند. در نتیجه استفاده از مرواریدها را افزایش داده اند. قوطی های نعنای Hershey Ice Breaker اصالتا فلزی و زیبا بوده اند. با هدف کاهش هزینه ها از پلاستیک به جای فلز استفاده کردند که جلا و برازندگی خود را از دست داد. قوطی های پلاستیکی شبیه گوی پلاستیکی بودند و کمتر به جعبه ی
جواهر شباهت داشتند. استفاده از مروارید باعث تغییر رنگ مایه های آن ها شد. با استفاده از این روش سهم بیشتری در تاثیرگذاری در قفسه ی خرده فروشی ها به دست آوردند. مرواریدها به بسته ها و قوطی ها افزوده شدند و باعث درخشش زیبای آن ها شدند. هزینه ی جلوه ی مرواریدی را می توان با استفاده از صمغ های سنتی کاهش داد.
3. افزایش و ترقی فناوری گلوله ای (pellets). فناوری های گلوله ای جدید در رقابت با رنگ مایع با هدف کاهش قیمت رنگ مایع به وجود آمدند. CPG ها به شدت بر قیمت رنگ مایع تاثیر داشتند در واقع پاکسازی قالب ها در هنگام استفاده از مایعات مقرون به صرفه نیست. چرا که رنگ مایع 100% استفاده نمی شود. 5 تا 10% آن به بشکه می چسبد و باعث آلودگی و درهم ریختگی می شود به ویژه هنگامی که رنگ ریخته می شود. به علاوه عمر رنگ مایع بر روی قفسه های فروشگاه ها محدود است.
4. پایداری. پایداری دلیل دیگر محبوبیت پلت هاست. قوطی های حاوی رنگ مایع بیشتر به زمین های دفن زباله فرستاده می شوند در عوض مواد پلت ها 100% قابل بازیافت اند.
5. منشا هزینه ها. هزینه های متداول در ربع قرن اخیر کاهش یافته اند با این وجود در سه سال گذشته به صورت معناداری افزایش داشته اند. به طور مثال هزینه ی استاندارد سفید Tio2 بر مبنای رنگ مایه ای که به صورت پایه در همه ی رنگ ها استفاده می شود به بیش از 85% در سال های اخیر افزایش داشته است. رنگ مایه ای که در رنگ های خانگی استفاده می شود هم تحت تاثیر آن قرار داشته است. به خاطر داشته باشید که این مورد یکی از چندین عامل موثر بر قیمت رنگ مایه است!
صنایع به دنبال توسعه ی فیلرهای ارزان قیمت برای جایگزین کردن به جای صمغ ها(رزین ها)ست و تولید کنندگان از نانوتکنولوژی به عنوان یک راهکار استفاده می کنند که در سال های اخیر رشد داشته است در حالی که عوامل ژئوپولیتیکی، مشکلات تامین و تقاضای نفت همچنان سبب افزایش قیمت می شود.
نظر خود را بگذارید