• ArabicEnglishGermanPersian
  • | ورود اعضا
  • | ثبت نام رایگان

 طراحی و مدیریت برند ساختار محکم

به دلیل گرایش به کاهش مصرف مواد در بسته بندی ، قوطی های پلاستیکی محکم جایگزین شدند. وزن سبک بطری های آب خرده فروشی ها مانند شمشیر دو لبه ای در تعادل میان تولید موثر و بارگیری در کشتی ها – مقبولیت مصرف کنندخ و کاهش کیفیت عمل می کنند. یک خط تولید خوب باید انتظارات مصرف کنندگان از بسته بندی اولیه را برآورده سازد ضمن آن که ارزان هم باشد و قیمت بالایی نداشته باشد. اگر در توسعه ی ساختار خود از طریق تلاش های مدیریت برند ، پیشرفت داشته اید سعی کنید تعادل مستمری میان عوامل موثر بر هدف ایجاد نمایید: برند، کاربری، توانایی تولید، طراحی مورد نظر و استفاده توسط مشتری.

1. همه ی عوامل و اهداف را فهرست بندی کنید. در مراحل آغازین طراحی و از طریق خلاصه ی طراحی بسته بندی، عوامل مهم طراحی، نیازمندی های کاربردی و خواست برند شناسایی می شوند. به طور کلی این امر تمرین خوبی برای بررسی نیازهای " سخت " و " نرم" برنامه به طور خلاصه است. جزییات معمول در این طراحی خلاصه عبارتند از : نیازمندی های راه اندازی پروژه، نیازمندی های اجرای پروژه، ظرفیت های تولید و نیازهای پیشرفت، هزینه ی کالاهای مورد نظر، هزینه ی پروژه، نیازمندی های لیبل گذاری، نیازمندی های اجرای پایدار، مجوزهای حکومتی، تاثیر گذاری پلت، ویژگی های کلی زنجیره ی تامین، نیازمندی های قفسه های خرده فروشی ها، به روز آوری های مورد نظر در قفسه ها، ریسک های سریع شناسایی شده، نیازهای فناوری و.... سرمایه گذاری بر ساختار را اولویت بندی کنید چرا که ساختار یکی از مهم ترین سرمایه های برند و سرمایه ی فکری (IP) آن است و یکی از راهکارهای اولیه برای متفاوت بودن در قفسه ی فروشگاه هاست.

حتی اگر تفاوت المان های طراحی  اندک باشد.

2. اهداف رقابتی  و مصالح ممکن را بشناسید. مزیت شناخت نیازمندی های سخت و نرم طراحی خلاصه به گروه کاربردی امکاان می دهد مباحث همکاری سالمی با هم داشته باشند. با بررسی بسیاری عوامل رقابتی در ابتدا میان شکل، کاربرد، قدرت و محافظت تعادل برقرار می شود. سعی کنید از محدودیت ها و فرصت های چالشی برای نوآوری استفاده کنید. ابتدا در مهم ترین بخش بسته بندی، ضخامت دیواره را تعیین کنید سپس از طراحی و ابزاری مانند مدل بندی مجازی و شبیه سازی FEA برای ساختارهای مستقیم و سخت استفاده کنید که کاهش مواد، وزن بار را به چالش می کشد. همکاری متقابل میان گروه کاربردی در این مرحله ی طراحی و توسعه نقش مهمی دارد.

3. فراهم سازی گزینه های طراحی اولیه ی ساختاری. با دسترسی به بسیاری از راهکارهای ساختاری اولیه و جعبه ابزار، آپشن ساختاری را انتخاب نمایید که مناسب ترین برای بسته بندی کلی است. به طور مثال فهرستی از راهکارهای ساختاری اولیه را می توان در نظر گرفت  که عبارتند از: کیسه ی ایستاده، بطری شیشه ای، درپوش مقاوم کودک، بطری پلاستیکیPET ، تیوب های شکل داده شده با گرما، ساشت ها، بسته های پوستی، قوطی کنسرو، آمپول، قوطی گازدار، درپوش حلقوی  کِشی، محفظه های حل شدنی، قوطی نوشیدنی، کیسه های جهشی، بسته های چسبنده، بسته های کاغذی، بسته های 4 قسمتی(تترا)، بسته های متورم و کیسه های بالشی.

                                             

 

4. نگرش ها و انتظارات مشتریان را بررسی نمایید. بررسی توقعات مصرف کننده هم در استفاده از مواد بسته بندی اهمیت دارد. خواست مصرف کنندگان این است که بسته ای در اختیار داشته باشند که بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. به این ویژگی بیشتر از تنوع آن اهمیت می دهند. بررسی کنید ببینید چگونه می توان بسته را کاربردی تر و استفاده از آن را ساده تر کرد. ضمن آن که استفاده از مواد کاهش یابد. به خاطر داشته باشید  مصرف کنندگان بسته ای را می خواهند که بتوانند ویژگی هایش را ببینند و بیشتر با آن در خرده فروشی ها تعامل داشته باشند.

5. قدردانی از تفاوت ها در تکنیک های قالب گیری، شکل دهی و تولید. با تامین کنندگان و کارشناسان تولید دسته سوم د رمرحله ی آغاز طراحی و توسعه مشورت نمایید تا بینش ها یمهم " خوب" و " بد " را کسب نمایید. جدا از هزینه و کیفیت ، قابلیت تولید ساختار، پر کردن، مونتاژ ساختار، نظر مشتری در خلال کاربرد و بازیافت را بررسی نمایید.

شبیه سازی طراحی مجازی و تست فشارFEA بسته ها اطلاعات کلیدی مورد نیازتان را برای تعیین مواد ساختاری اولیه و ثانویه در اختیارتان می گذارد. این فرصت خوبی برای افزایش آموخته ها و کم به توسعه ی مهارت هاست. همچنین زمانی طلایی است که فروشنده ی جدید یا کارشناس دسته سوم به کار می گیرد تا برای ساختارهای اولیه و ثانویه به دانش بیشتری برسد. کسب اطلاعات پیوسته بخش مهمی در ساخت دانش و مهارت بسته بندی شماست.

                                                    

6. کاربرد. ساخت بسته ی سفت و محکم معمولا نیاز به پردازش مهندسی پیچیده تری دارد. تصمیم شما برای جایگزینی ساختار اولیه نقش مهمی در فرآیند قالب گیری یا تعیین نوع مواد پلیمری دارد. بدون تردید  فناوری های بسیاری برای مدیریت راهکارهای قالب گیری توسعه یافته اند مانند بطری های PET دمشی یا بطری های PET که در grip عمیق قالب گیری می شوند. به عنوان یک طراح باید توجه دقیقی به ضعف نقاط قالب گیری شده داشته باشید مانند لبه های تیز، نقاط pinch، عوامل انسانی و مهارتی. آپشن های طراحی وزن  شامل قالب گیری در بسته ی ساختاری اولیه می شوند با این وجود هزینه ی بخش ثانویه هم به بسته افزوده می شود. به طور طبیعی به خاطر داشته باشید چگونگی عملکرد بر قابلیت بازیافت کلی بسته به عنوان یک سیستم موثر است.

7. افزایش پتانسیل شکل دهی با گرما. طراحی ویژه و قالب گیری در فرآیند توسعه ی بسته های شکل گرفته با گرما شامل قدرت جمع آوری، قابلیت مهرگذاری فشرده و قدرت درپوش گذاری می شود. اگر قدرت بالای فشردن بار در خلاصه ی طراحی مورد نیاز باشد، تطبیق پذیری ساختار شکل گرمایی اولیه را هم به ساختار بسته بندی ثانویه مثل کارتن یا جعبه ی موجدار اضافه نمایی. شکل دهی با گرما باعث تقویت آزادی طراحی با وجود محدودیت ها  می شود. تا آن جا که ممکن است فرصتی برای به چالش کشیدن آزمایش بخش های بسته بندی خالی و پر شده برای هر نوع ساختار اختصاص دهید. ساختارهای شکل گیرنده با گرما ممکن است مناسب هر موقعیتی نباشند به دلیل داشتن زوایای تیز که باعث پیچیدگی هایی در مونتاژ می شوند. این ساختار مناسب طیفی از طراحی هاست و برای آن ها

با صرفه می باشد.

                                                    

8. برند را به صورت کلی بنگرید. برای واقع بین بودن در شناخت راهکارهای کلی بسته بندی باید تصویر برند را به صورت یک کل بنگرید. به خاطر داشته باشید که طراحی و توسعه ی شکل ویژه ی ساختار برند شما و گرافیک چاپ شده اش در هماهنگی کامل سیستم صورت می گیرد. باید میان شکل و گرافیک هماهنگی وجود داشته باشد. بسته باید به صورت مستقل و جدا نشان دهد که در کدام طبقه باید باشد. اما ساختارش باید قابلیت انطباق با طبقات جدید را داشته باشد. مواردی که به برند افزوده می شوند طراحی کنید و تصمیم بگیرید چه المان هایی باید ثابت باشند  و چه مواردی باید تغییر کنند. هدف این است که به بهترین مزایای برند با هزینه و تولید بهینه و نیروی کار ایده آل دست یابید.

9. برداشتن درپوش به طور صحیح. اندازه ی کوچک درپوش های بطری، کیسه یا تیوب مهرگذاری شده  می تواند بیشترین تاثیر را  از جهت کاربردی بودن، سهولت استفاده و راحتی برای مصرف کننده بگذارد. بنابراین درب بطری اغلب نقطه ی تعامل مصرف کننده با بسته است. یک اشتباه متداول است که معمولا تصور می شود درب بسته یا بطری جدا از آن است و اهمیت کمتری دارد.

10. افزایش گرایش به کیسه و هوشیاری زنجیره ی تامین. ساختارهای اولیه ی پوشش انعطاف پذیر مانند کیسه های ایستاده و جهشی با افزایش تقاضا مواجه بوده اند و نیاز به توجه بیشتری در مدیریت زنجیره ی تامین و توزیع دارند. این ساختارهای پوششی انعطاف پذیر مزایایی به ویژه برای توزیع دارند: سهولت مصرف، کاهش هزینه های اقتصادی و راهکارهای برندینگ ویژه. مراقبت از این ساختارها نیازمند ویژگی هایی است : نیازمندی های اجرایی، پر کردن و مهرگذاری بهینه و عملکرد ایمن که از طریق زنجیره ی تامین فراهم می شود.

                                 

  خوب است تامین کننده یا آزمایشگاه دسته سوم برای پشتیبانی و راهنمایی در طول کار مشارکت داده شوند از طریق: آزمایش، تست، تنظیم نیازمندی های اجرایی و استانداردهای اهداف توزیع محصول که از طریق زنجیره ی تامین با ایمنی به دست مصرف کننده برسد.

11. تست، تست و باز هم تست. در هنگام  توسعه ، زمان تست و زمان توسعه ی دوباره را بسنجید. خطاها را با استفاده از ابزاری مانند DFMEA (آنالیز وضعیت و تاثیرات خطاهای طراحی) یا برنامه ی انتقال و ارزیابی ریسک پیش بینی کنید. معمولا در عملکرد قوطی های پلاستیکی بازیافت شده تفاوت هایی وجود دارد. میانبرها و انعطاف پذیری های برنامه را پیش از تعهد بسنجید. اگر بودجه امکان تخفیف را نمی دهد، مواد وآپشن های ساختار متنوعی را از فروشندگان مختلف پیدا کنید که بخت موفقیت شما را افزایش می دهند. این روش تخفیف ریسک را به کار گیرید که با برنامه ریزی قدرتمند پروژه، کار با وجود کاهش بزرگ ریسک ها، همکاری گروهی و همکاری دست اندرکاران به خوبی به پیش می رود.

12. مدیریت گام به گام پردازش. داشتن یک مدیر پروژه، راه اندازی تولید جدید را از یک مفهوم به یک واقعیت تبدیل می کند. همکاری میان گروه پروژه و همه ی دست اندرکاران برای کاهش ریسک ها ضروری است. مهندسین باید نیازهای اجرایی تولید را بدانند. زبان های همکاران را اگر از ملیت های مختلف هستند بیاموزید. اگر کارتان تولید است زیبایی شناسی و منظم بودن را بیاموزید. اگر مهندس هستید محدودیت ها و زیبایی های تولید را بشناسید. و اگر طراح هستید اطلاعات خود را درباره ی مهندسی و توقعات و نیازمندی های تولید افزایش دهید. اگر درباره ی برنامه ریزی برای کاهش ریسک کار می کنید، آماده ی بحث و تبادل نظر باشید.

                       

13. آماده ی اهداف والاتر باشید. قابلیت بازیافت و کاهش مواد توجه بسیاری را در کار می طلبد. اما طراحی بسته بندی می تواند رفتار مشتری را در بسیاری جهات تغییر دهد. آیا نوع بسته بندی شما امکان توزیع کامل را فراهم می کند؟ آیا بسته را می توان دوبار پُر و استفاده کرد و برای اهداف بعدی به کار برد؟ به خاطر داشته باشید هر چیزی ممکن است. بنابراین از همه ی منابع برای تحقق بخشیدن به ایده های جدید استفاده کنید.

14. راه اندازی تولید جدید. راه اندازی تولید جدید نیاز به این موارد دارد: 1- فروش 2- برنامه ریزی قدرتمند 3- برنامه ریزی برای کاهش ریسک 4- همکاری سالم و ارتباط قوی میان اعضای گروه و سهام داران توسعه

                                               

پست مرتبط

نظر خود را بگذارید