ابزارهای مدل ساز ی اولیه و چاپگران 3D هر ساله پیشرفت می کنند. باید نقش گزینه های مختلف مدل سازی اولیه را در هر مرحله از طراحی بدانید.
1. چه زمانی نیاز به مدل های ساختاری اولیه دارید؟ زمانی که می خواهید بازخورد مصرف کننده را بدانید؟ آیا می خواهید قدرت ثبات فنی را اثبات نمایید؟ یا فقط می خواهید مصرف خانگی داشته باشید؟ آیا به دنبال مدل های اولیه ی سریعی برای تعامل داخلی بهتر هستید؟ آیا می خواهید شکل جدید بسته بندی را در خطوط تولید، لیبل گذاری یا پر کردن تست نمایید؟ هر کدام از این موارد نشان دهنده ی زمان نیاز به مدل های ساختاری اولیه می توانند باشند.
2. جایگاهتان در عملیات طراحی کجاست؟ در ابتدای عملیات طراحی احتمالا نیاز به اشکال اولیه ندارید. نقشه های تقریبی و طرح های ساده و ناهموار مزایایی نسبت به نمونه های اولیه دارند. در آن ها می توان ایده های بیشتری را در زمان کمتری نشان داد و کاه و گندم را از هم جدا کرد. آموخته ها و روش های موثر آموختن در هر مرحله ای از طراحی متفاوت هستند. داشتن انگیزه ای شایسته برای تست محتوا، ارزشمند است.
3. چگونه می توان عملیات را موثر نمود؟ پرسش های زیادی پیش رو هستند. مشخص کنید برای چه هدفی نمونه ی اولیه را می خواهید. شاید لازم باشد این هدف را برای گروه تولید یا مشتری توضیح دهید. همیشه با اشکال محکم و حجم دار شروع کنید چرا که زیاد گران نیستند و می توانند تصویر
پایه ای از تولیدات و بسته ها را در اختیار شما بگذارند. کاربردهای آن را هم مد نظر داشته باشید تا بتوانید از امکانات طراحی استفاده نمایید.
4. مدل های 3D و تعریف دوباره ی امکان اجرای طراحی. برخی مواقع در عملیات طراحی و توسعه نیاز به طراحی های تقریبی از مدل های سه بعدی دارید. این مدل های سه بعدی (3D) به تعریف مجدد طراحی ساختاری و خلاقانه کمک می کنند. همچنین می توانید اهدافی را که در نظر دارید اجرا نمایید. مانند نیازهای ظرفیتی، نیازمندی های نهایی، برآورد ضخامت دیواره، چاپ L- W – D ساختاری و ارتقای برند.
5. آیا نمونه ی اولیه بصری و کاربردی است؟ تفاوت آشکاری میان ارزیابی و استفاده از مدل اولیه ی بصری و کاربردی وجود دارد. مدل های بصری " مدل آماده روی قفسه " هستند که می توان برای عکاسی و فروش از آن ها استفاده کرد اما مدل های کاربردی مدل هایی هستند که هنوز نوشته ی آن ها چاپ نشده است و از موادی مانند SLA, SLS,Objet یا starch ساخته شده اند. در برخی موارد مدل های اولیه یا همان مواد طراحی شده برای تولید ساخته می شوند. تولید و اجرای مدل اولیه ی 3D خود را بررسی نمایید. این مدل را می توان با شبیه سازی مجازی یا مدلینگ ارزیابی نمود.
6. کدام عناصر طراحی بهترین بازخورد را دریافت می کنند؟ یکی از بهترین زمینه های مدل بندی استفاده از اشکال " مدل آماده روی قفسه " است که در واقع مدل پایه از بسته ای است که در دست گرفته می شود. آیا حالت بسته یا قوطی طوری است که مواد به صورت متعادل و شایسته از آن خارج شوند؟ آیا تغییرات در مواد داخل بسته باعث برهم خوردن تعادل آن می شود؟ اگر طراحی دوباره تعریف شود آیا می خواهید خطوط پر کردن و لیبل گذاری را دوباره آزمایش کنید؟
7. از دام های وقت گیر آگاه باشید. رایج ترین دام ها عباراتی از این قبیل هستند: خیلی کمه خیلی دیره ، خیلی زیاده خیلی زوده . خیلی کم خیلی دیر به این معناست که باید برخی اشکالات طراحی را خیلی زودتر با مدل های اولیه رفع می کردید که بازخورد بهتری دریافت کنید. خیلی زیاد خیلی زود هم به این معناست که زمان و پول زیادی را بابت طراحی مدل های اولیه هدر دادید و می توانستید این تجربیات و درس ها را از راه های دیگری هم کسب کنید.
8. کشف فرآیند تغییر برای افزایش کارآیی و مدیریت پلت فرم SKU . مدل بندی اولیه برای برندها با SKUهای بسیار و افزایش خطوط می تواند به کشف گزینه های تغییر تحت یک برند و تولید واحد کمک کند. می توان تنوع تولید را با خلاقیت پلت فرم به آسانی افزایش داد پیش از آن که تولید آغاز شود.
9. شبیه سازی و مدل بندی مدل اولیه. در مسیر برش فلز برای تولید مدل اولیه و ابزار قالب گیری برای ارزیابی مدل اولیه ی سه بعدی، عملیات شبیه سازی و مدل بندی به ارزیابی اجرای ساختار کمک می کند. به طور مثال قابلیت فشرده سازی یا افزایش بار ساختار را می توان با کامپیوتر به صورت خیلی دقیق شبیه سازی کرد.
سازنده ی انتخابی شما یا یک کمپانی آزمایشگر دسته سوم مثل کمپانی فناوری های پلاستیک می تواند به این شبیه سازی های مجازی کمک کند.
10. کاربرد ویژگی ها. با مدل های اولیه ی واقعی بر عملکرد و ویژگی های طراحی خود برای تولید تاکید کنید. کاربرد نمونه مدل های اولیه روش موثر و مقرون به صرفه ای برای ارزیابی قابلیت اجرای تولید ساختار و اعتبار عملکرد ساختار خطوط پر کردن و لیبل گذاری شماست.
شناخت محدودیت های مدل سازی اولیه باعث نیاز به ویژگی هایی در برنامه ریزی طراحی می شود.
11. خط زمانی توسعه. گاهی اوقات به دلیل عجله برای پیروزی در بازار ، کمپانی ها با اولین طرح وارد کار می شوند. برای تکرار نمونه ی اولیه باید همه ی نگرش های طراحی را مدنظر داشت و نیازمندی های اجرایی باید در مسیر تجاری قرار بگیرند که شامل توزیع هدف برند از طریق سیستم بسته بندی کلی در زنجیره ی تامین می شود.
12. محدودیت ها را بشناسید. توجه داشته باشید که نمونه ی اولیه کاملا جزییات بسته را نشان نمی دهد. تنها نمونه های تولید واقعی در سطح تولید هستند. هنوز پیاده سازی قابلیت فشرده سازی قوطی پلاستیکی با یک نمونه ی اولیه دشوار است. در شبیه سازی مجازی و مدلینگ از نرم افزار کامپیوتری در چنین مواردی استفاده می کنند.
13. انتظارات مدیریت.هر نمونه مدل اولیه در چرخه باید قابل تولید باشد. طرحی که پذیرفته نشده را نمی توان تولید کرد. مهم است که زمان مناسبی پیش از تولید واقعی به بررسی طرح اختصاص داده شود تا وقتی که نمونه ی اولیه در دست باشد تغییر آن راحت است.
نظر خود را بگذارید