به گزارش غلات نیوز و به نقل از بی بی ام، محصولات بستهبندی و برندهای شناخته شده، به دلیل برخورداری از ایمنی غذایی، از سوی تعداد زیادی از مصرفکنندگان ترجیح داده میشوند. محصولات بستهبندی باید از نظر بهداشتی ایمن باشند زیرا ارتباط انسانی در آنها صورت نمیگیرد. برخی نانوایان در مقابل بستهبندی کردن محصولاتشان مقاومت میکنند اما حالا در بعضی کشورها قانونهایی برای ارائه نان بستهبندی شده، وضع شده است. به نظر میرسد این ویروس باعث شده تا تغییراتی ایمنتر و سالمتر برای بخش غذایی به وجود آید.
ویروس کووید 19 تعادل جهان را به هم ریخته و اثرات زیادی روی زندگی تمام افراد در جهان داشته و مصرف محصولات بستهبندی، یکی از نتایج شیوع این ویروس است. بستهبندیها باعث میشوند که محصولات غذایی بدون فاسد شدن نگهداری شده و از نظر اقتصادی و ایمنی نیز مطمئن هستند. بستههای محصولات غذایی معمولا به منظور افزایش طول عمر محصولات، ذخیره مناسب آنها، جلوگیری از آلودگی و به حداقل رساندن فاسد شدن و از دست دادن کیفیت، مورد استفاده قرار میگیرند. بستهبندیها نه تنها برای نگهداری محصولاتی مانند نان، پاستا، بیسکویت، پنیر، حبوبات و غیره به کار میروند بلکه برای حفظ سلامت انسان نیز کاربرد دارند زیرا محصول غذایی بستهبندی نشده در برابر باکتری و فساد، آسیبپذیر است و در نتیجه، سلامت انسان را تهدید میکند. علاوه بر این، دنبال کردن محصولات فروخته شده بدون بستهبندی نیز سخت است و طول عمر آنها را به راحتی نمیتوان فهمید. محصول غذایی بستهبندی شده برای سلامت انسان ضروری است و بعد از دوره ویروس کرونا نیز به اهمیت خود ادامه میدهد.
پوشش بستهبندیها باعث میشود هم از محصولات غذایی نگهداری شده و هم میزان آگاهی مصرفکننده افزایش پیدا کند. این مساله همچنین از اجزاء ترکیب بازاریابی، محصول و غیره است. صنعت بستهبندی در جهان سالانه میلیاردها دلار هزینه دارد و 60 درصد بستهبندیها برای محصولات غذایی به کار میروند اما انتشار ویروس کرونا اهمیت بستهبندی را افزایش داده است. به طور کلی در دنیای مدرن، بستهبندیها به عاملی مهم برای مصرفکنندگانی تبدیل شدهاند که محصولی خاص را ترجیح میدهند.
بستهبندی اخیرا در محصولات غذایی اهمیتی بیشتر از قبل پیدا کرده و هدف اصلی این است که به صورت فیزیکی از محصول محافظت شود. حفاظت فیزیکی این اطمینان را به وجود میآورد که در برابر ضربه، تکان، فشار، دما و دیگر عواملی که ممکن است کیفیت محصول را کاهش دهند، ایمنی صورت میپذیرد. بستهبندیها همچنین در برابر اکسیژن، نفوذ آب، غبار و مواد شیمیایی نیز از محصول محافظت میکنند. در نتیجه بستهبندی، محافظت فیزیکی را برای افزایش طول عمر و ایجاد درجه بالایی از انعطاف برای کارها فراهم میکند تا لجستیک آنها و همچنین ذخیرهسازیشان به درستی صورت پذیرد. اما طول عمر بالاتر، تنها مزیت بستهبندی نیست بلکه محصولات بستهبندی شده حس امنیت به مصرفکننده میدهند و اصلیترین عملکرد آنها، تازه، تمیز و ایمن نگه داشتن محصولات در طول عمرشان است.
بستهبندیها همچنین جزء مهمی از استراتژیهای بازاریابی برندها هستند که توجه مصرفکننده را جلبکرده و فروش را افزایش میدهند. این ابزار، ابزاری مهم برای داشتن استراتژی بازاریابی موفق است. بستهبندیها همچنین دارای همه جزئیات لازم برای آگاهسازی مشتریان در مورد وزن، تاریخ تولید و انقضاء، نحوه استفاده، مواد تشکیلدهنده و غیره هستند.
بستهبندیها مانند ویترینی برای محصولاتمان هستند. بعضی کمپانیهای جهانی به خوبی از اهمیت بستهبندیها آگاهی دارند. بیشتر اوقات آنها حتی بیشتر روی بستهبندی سرمایهگذاری میکنند تا خود محصول. برای بسیاری از مصرفکنندگان، بستهبندیها به اندازه خود محصول در تصمیم خرید اهمیت دارند. شما میتوانید با یک بستهبندی خوب، مشتریان را جذب کرده یا با یک بستهبندی بد، آنها را دور کنید.
اروپا این بخش را «بخشی ضروری» دستهبندی کرده است
انتشار ویروس کرونا تأیید کرده که مواد پلاستیکی را میتوان در بستهبندی محصولات استفاده کرد. بر اساس گزارش به دست آمده از سوی صنایع پلاستیک ترکیه، بسیاری از مؤسسات و دولتهای اروپایی، پلاستیک را بخش مهمی در صنایع میدانند. تقاضا برای پلاستیکهای قابل عرضه و بستههای غذایی در کشورهای مختلف بیشتر شده و در واقع رو به افزایش روزافزون است. در بلژیک، کل صنعت پلاستیک را حیاتی میدانند. در فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا بعضی زیرمجموعههای بخش پلاستیک را اساسی میدانند. این دستهبندیها برای ادامه تولید کارخانههای پلاستیک ضروری هستند و این امر همچنین در تغییر تصور در مورد محصولات پلاستیکی، تأثیری بسیار مهم دارد
نظر خود را بگذارید