• ArabicEnglishGermanPersian
  • | ورود اعضا
  • | ثبت نام رایگان

پیشنهاداتی برای فروش بسته های پوسته صدفی و متورم و کاربرد آن در بسته بندی

تحقیقات نشان می دهند که خریداران در بیش از 400% موارد دوست دارند بسته ای را خریداری کنند که بتوانند محتویات درونش را ببینند. این در حالی است که همچنان بسیاری از توسعه گران جدید برند به این موضوع مهم توجه ندارند. عدم توجه لازم به این امر می تواند اشتباه بسیار بزرگی باشد  به ویژه برای بسته هایی که در خرده فروشی ها به نمایش درمی آیند.

بگذارید از واژگان و اصطلاحات ، درست استفاده کنیم :

*بسته ی پوسته صدفی (clamshell) : جعبه ای است با پوسته ای کاملا پلاستیکی که در لبه ها چسبانده شده است. این مدل جعبه ها از قدرت مندترین و پر عرضه ترین  جعبه های خرده فروشی ها هستند. برای محصولات سنگین هم مناسب می باشند و لازم نیست کارتی یا برگه ای به برجستگی آن ها افزوده شود؛ کارت داخل پوسته قرار می گیرد. بسته های پوسته صدفی رویه ی سختی دارند  و بازکردن آن ها دشوار و در برخی موارد خطرناک است اما در برابر سرقت بسیار ایمن هستند.

*بسته ی متورم یا هوادار (trapped blister) : در این بسته ها یک کارت در جلو و یک کارت در پشت میان هوای محبوس شده در آن است. این بسته ظاهر پاکیزه ای دارد اما به سختی باز می شود. با یک طراحی خوب می توان آن را راحت تر از پشت برش داد. این فرمت مناسب محصولات سنگین تر است و باعث می شود بسته ی هوادار هنگام دست کاری و بارگیری ثابت بماند. حالت ایده آلش این است  که کارت ها در امتداد لبه ها به هم چسبانده شوند.

                                                  

*بسته ی متورم چسب در جلو (face-seal) : این بسته ها فقط یک کارت دارند بنابراین نیاز به یک لبه ی 7 میلی متری دارند که چسب متورم را به کارت بچسباند. با قیمت پایین تر می توان به انعطاف پذیری بیشتری در اندازه و تنظیمات رسید و محصول را سریع تر به بازار رساند. اما این فرمت برای محصولات سنگین توصیه نمی شود.

*بسته ی هوادار با چسب کامل در جلو (full- face- seal) : در این بسته کارت ها در لبه به هم چسبانده می شوند. اگر کارت لبه ی بالایی بزرگی داشته باشد ، هوا باید شیار یا بخش برآمده ای داشته باشد که ساختار با صلابت و محکم قرار بگیرد. یک لبه ی هموار بزرگ پلاستیکی به کارت چسبانده شده  که می تواند سبب چرخش و پیچش کارت شود. این طراحی مناسب محصولات سنگین تر است و بخش چسبنده ی بزرگتری را برای بسته ی متورم فراهم می کند. همچنین گودالی به وجود می آورد که پلاستیک می تواند در اطراف آن کشیده شود و برای برش می توان از آن استفاده کرد.

*بسته ی متورم کارت کامل (full- card) : در این بسته کیسه ی هوادار در تمامی جهت های کارت گسترش یافته و در اطراف  لبه های پشت کارت بسته می شود. اما به کارت چسبانده نمی شود. کارت را می توان به کیسه هم پیوست داد. به این ترتیب می تواند بارهای سنگین تر را هم حمل کند. استفاده از محتوای پلاستیکی باعث می شود گران تر شود

در زیر نکاتی در رابطه با بسته های درون نما آمده است:

1. منبع رهنمود را بشناسید. مالک برند و سهام داران تصمیم به تولید بسته های درون نما می گیرند . خرده فروشی ها هم اغلب در این تصمیم نقش دارند چرا که بسته ها همه کاره هستند. بسته ها نقش مهمی در فروش محصول دارند. خرده فروشی ها بیشتر بسته هایی را می خواهند که روی قفسه ی فروشگاه ها قرار بگیرد یا بتوانند آن ها را روی دیوار قرار دهند و بتوانند در قسمت های مختلف فروشگاه نمایش دهند.                                                

بنابراین باید دید روشنی از محصول نهایی که قرار است روی قفسه ی فروشگاه ها قرار بگیرد داشته باشیم. آپشن های محصول و دام های بالقوه را خیلی زود بشناسید. همه ی این موارد به تلاش های شما در راه توسعه کمک می کنند. استانداردهای بسته بندی را از خرده فروشی ها بپرسید.

2. گرایشات و خواسته های خرده فروشی ها را بشناسید. اندازه ی بسته را اندازه ی فضای قفسه که قرار است محصول در آن به فروش برسد تطبیق دهید. ببینید بیشتر یا کمتر بودن اندازه ی بسته های مونتاژشده  در قفسه چه تاثیری دارد. اگر همیشه سعی کنید بسته های کوچکی تولید کنید یا همیشه بخواهید نفر اول در دنیای رقابت باشید  درجریان ضد تولید قرار می گیرید. همه ی هزینه ها را محاسبه کنید  از جمله هزینه ی ابزار، مونتاژ، تجهیزات و بارگیری در کشتی. اگر بخواهید بسته های پوسته صدفی تان را به کیسه های هوادار تبدیل کنید معمولا 20% کاهش استفاده از مواد خواهید داشت.

3. تعیین نیازمندی های دقیق ضد سرقت. میان مقاومت در برابر سرقت و سهولت بازکردن بسته توسط مشتری در منزل باید یک هماهنگی برقرار کنید. هر چه خرده فروشان فشار بیشتری برای مقاومت در برابر سرقت اعمال کنند سطح ابتکارات هم افزایش می یابد. میزان مقاومت در برابر دزدی بستگی به میزان امنیت و نحوه ی به فروش رسیدن بسته دارد. پارامترهای اندازه را دقیقا بدانید که قابل اجرا روی قفسه، دیوارکوب، درپوش نهایی یا نمایشگر POP باشند.

4. اهداف دپارتمان های مختلف را تنظیم کنید. میان توقعات بازاریابی، تولید و مقاومت د ربرابر سرقت ، سازش هایی وجود دارد. چیزهایی را که نمی دانید دریابید. می توانید از تامین کنندگان مشاور کمک بگیرید و می توانید تغییرات نهایی را از معادله حذف کنید. جا به جایی فروشندگان می تواند هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ زمانی مقرون به صرفه باشد. سعی کنید مشتریان را با روش های مختلفی مشارکت دهید . یک روش، افزودن اطلاعات بازاریابی به بسته ی پوسته صدفی است. می توان از پوشش های کاغذی و حتی کارتن های ویترینی استفاده کرد.

                                                          

5. توسعه ی مفهوم قابلیت دید. داشتن امکان قابلیت دید برای یک بسته اهمیت بسیاری برای مشتری دارد و یک ارزش محسوب می شود. قابلیت دیدن درون بسته در تولید و توزیع هم اهمیت دارد. با داشتن  این امکان می توانید محصول درون بسته را ببینید و تشخیص دهید که سالم و بی عیب است. همچنین می توانید مهر آن را بررسی نمایید. با بررسی دقیق و تایید درستی و یکپارچگی محصول راحت تر می توان برای رفع عیب و اشکال آن اقدام کرد. قابلیت دیدن همچنین اشاره دارد به تعامل تولید. گودی های وسوسه انگیز روی کیسه های هوادار  یا پوسته صدفی می توانند انگیزه های مهمی برای خرید باشند.

6. خواسته ها و تعصبات مصرف کننده را بشناسید. بسته های پوسته صدفی به نظر بسیاری از مشتریان بسته هایی با رویه ی سفت و سخت به نظر می آیند که بازکردنشان دشوار است. با وجود تیزی های پلاستیکی کناره شان مجبورند ناچارا از قیچی برای بازکردن بسته استفاده کنند. هر گونه کمک به مشتریان برای راهنمایی بازکردن بسته می تواند در برقراری ارتباط آن ها با این بسته ها مفید واقع شود. اما توقعات مصرف کننده بستگی به موقعیت دارد. در برخی طبقات،بسته های سخت تر اهمیت بیشتری دارند. برخی موارد اگر گوشه های بسته طوری طراحی شده باشند که بتوان آن ها را زود باز کرد به نظر مصرف کننده بی ارزش و سطح پایین می آیند. اگر هزینه های نهایی افزایش یابد مشتریان ممکن است تصور کنند این افزایش هزینه به دلیل تفاوت هزینه در خرده فروشی هاست نه به دلیل  پرداخت اجرت افزوده.

7. توجه به جزییات. فرمت مهر گذاری در جلوی بسته کمترین هزینه را دارد اما به درج راهنما باید توجه داشت. بخش میانی معمولا از لحاظ ساختار بهتر است پوشش جلویی ممکن است به مرور زمان  یا به هنگام بارگیری آسیب ببیند. کیسه های هوادار در هنگام بارگیری با کشتی  با دوام تر هستند. اما سخت تر از کیسه های مهره دار از جلو باز می شوند. بخش بالایی نباید به لبه های بسته کشیده شود و گرنه می توان کارت را به کارت مهر و موم کرد. کیسه های پوسته صدفی با لبه های 1 تا 2 میلی متری می توانند محصولات بزرگی را در خود نگه دارند. مزایا و مضرات فناوری های جدید مهرگذاری پوسته صدفی را کشف کنید مانند " مهر گذاری سرد" که از آلترناتیوهای متداول مهرگذاری RF است.

                                                    

8. گودی های میخی. اگر بسته به صورتی است که باید به دیوار میخکوب شود لازم است به گودی های آن توجه شود  که نیاز به زحمت بیشتری نباشد. باید به قسمتی که بالای کارت قرار می گیرد و روی آن چسبانده می شود توجه شود . روش دیگر استفاده از نوار شفاف در پشت کارت است، پیش از آن که گودی بریده شود. ثابت شده است که دلتا یا گودی مثلثی می تواند قوی تر از دایره ی معمولی باشد. قدرت کشش گودی میخ باید 12 برابر وزن محصول باشد.

9. فروش . دقت کنید همه ی قابلیت های تزیین و آراستگی در دسترس هستند. چاپ روی پلاستیک ارتقا یافته و یکی از آسان ترین روش های فروش با آپشن های بیشتر است. مزیت بسته بندی با بدنه ی فشرده (mass-tige) باعث تقاضا برای محصولات لوکس با صرفه شده است. مصرف کنندگان تیزتر از آنی هستند که تصور می کنید. استراتژی دیگر سرمایه گذاری بر بسته بندی "نیمه – عرفی" است با استفاده از روش شکل دهی با گرما در داخل پوسته. مقادیر کوچک تر مانع افزایش قیمت منبع نمی شوند.

پست مرتبط

نظر خود را بگذارید