کارتن های تاشو در مصارف مختلف می توانند اشکال و ویژگی های خلاقانه ی مختلفی داشته باشند. لازم نیست همیشه مربعی شکل باشند و لبه های مستقیم داشته باشند. در طراحی آن ها، افزایش هزینه ها و بارگیری اتومات از مسایل چالش برانگیز است. دراین بخش بهترین نکات و پیشنهادات برای نوآوری های موفق کارتن های خرده فروشی را بررسی می کنیم.
1. آگاهی از تنظیمات متداول. تنظیمات برخی محصولات در فروشگاه ها کاملا محصور است. باید با این شیوه ها آشنا باشید که محصولتان را به نحوی معنادار در جایگاه خود قرار دهید. در بخش محصولات مراقبت شخصی، فضای مواد و گرافیک اهمیت بسیاری دارد و معمولا پره ها و لبه های اضافی در بسته ی محصول به کار نمی رود. در طبقات متوسط از روش ها یچاپ چندگانه استفاده می شود. پایه ی گرافیک را می توان بر مبنای رنگ های آبی گذاشت یا از پرینت UV ، وارنیش ها و پوشش های مات برای دست یابی به کیفیت بالاتر استفاده کرد. همیشه سادگی بهتر است. چاپ دو رنگه روی زمینه ی سفید، جذابیت و گیرایی بیشتری دارد. پایه ی قهوه ای بیشتر برای مواد مقاوم تر به کار می رود و رنگ مات همچنان قیمت چاپ کمتری دارد.
2. توقعات و انتظارات مصرف کننده را بشناسید. آشنایی با نظرات و خواسته های مصرف کننده اهمیت بسیاری دارد. در صورت امکان این توقعات را از تنها یک جنبه ی بسته بندی گسترش دهید. جلب رضایت و شادمانی مشتریان یکی از روش های جلب وفاداری آنان و تشویق شان به تکرار خرید است. برخی ایده ها در این باره عبارتند از : کاربردی سازی بسته بندی، به کارگیری تجربیات مصرف کننده، افزایش سهولت ذخیره سازی یا طراحی بسته هایی که قابلیت مصرف دوباره داشته باشند.
3. ایجاد زمینه ی رقابتی. با یکپارچگی تولید کنندگان جعبه های کاغذ مقوایی و استانداردسازی عملیات موجود می توان از تامین کنندگان باصرفه تری استفاده کرد. تامین کنندگان بزرگتر نیاز به انتقال بیشتر آپشن ها ندارند بنابراین بیشتر به نوآوری ها نظر دارند. کمپانی های بزرگ تمایل دارند قدرت و کارآمدی شان را نشان دهند و ممکن است آن طور که فکر می کنید چندسویه و چندکاره نباشند. فناوری های مربوط به جوهر جدید و مواد جایگزین نقش بیشتر و موثرتری در قیمت ساختارهای کارتنی دارند.
4.طراحی استحکام. کاربردی ترین کاغذ مقوایی با سرمایه گذاری بر طراحی ساختار به وجود می آید. برای تولید یک جعبه کارتن معمولی باید مقادیری از مواد را کاهش داد ضمن آن که قدرت ذخیره سازی و استحکام آن ها هم باید حفظ شود. عملکرد فشرده سازی کارتن ها و جعبه ها هم اهمیت بسیاری دارد چرا که این بسته ها روی هم قرار می گیرند و باید فشار بار از بالا را هم متحمل شوند( در صورتی که قرار باشد در انبارها روی هم قرار بگیرند). طراحان باید از ملاحظات سرعت خط و ضروریات آمادگی برای ارسال به خرده فروشی ها آگاه باشند.
5. آنچه دیده می شود، باور می شود. در صورت امکان اگر می توان دریچه هایی روی کارتن ها اضافه کرد از این کار دریغ نکنید. معمولا مشتریان چه خوش بین و چه بدبین دوست دارند تصمیمات خریدشان را ارزیابی کنند. در بسیاری موارد امکان دیدن محصول نقش مهمی در فروش آن دارد. حتی اگر گرافیک بیرونی جذاب باشد پنهان کردن محصول در جعبه باعث جلب مشتری نمی شود. فراهم سازی امکان مشاهده باعث برتری محصول نسبت به رقبا و همتایان خود می شود. برخی محصولات به دلیل این که از داخل جعبه قابل رویت هستند به نحو موثری علاقمندی مشتریان را جلب می کنند.
در صورت امکان دریچه یا پنجره ای روی کارتن محصول ایجاد کنید که محتویات داخل آن قابل مشاهده باشند. می توان روی این فضا امکان چاپ بیشتری را هم فراهم کرد.
6. اجتناب از گیر و دام های متداول. بدون آگاهی دقیق از هدف خود و آنچه می خواهید به ان دست پیدا کنید، تامین کننده را انتخاب ننمایید. از ابزارهای مشتری که برای طراحی های جدید مورد نیاز هستند آگاه باشید. گزینه هایی که براساس بودجه بندی خود در اختیار دارید به خوبی بشناسید. مانند استفاده از جایگزین های فلزی، صفحه ی هولوگرافیک، استامپ فویل و افکت های دیگر. با خرده فروشی ها درباره ی امکاناتی که دارند مشورت نمایید مانند منابع، مستندات، پردازش عملیات ایمنی و عملیات آزمایش. همه ی موارد سنجش را مورد بررسی دوباره قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که همه ی ابعاد درونی و بیرونی، ارتفاع، پهنا و عمق به خوبی با یکدیگر مطابقت دارند. به یاد داشته باشید یکپارچگی ساختاری در زنجیره ی تامین تا به دست مشتری برای مصرف برسد نقش مهمی در ساختار کارتن دارد. در مراحل اولیه ی پردازش طرح باید تصویر روشنی از توقعاتی که از عملیات گروهی دارید چه به صورت دستی و چه کامپیوتری در ذهن داشته باشید.
7. اجرای تست کامل و جامع. ازصفحه ی ثابت و تصویب شده استفاده کنید و عجولانه تصمیم نگیرید. آزمایش های مربوط به سنجش خرد شدن و شکستگی غیروابسته و سنجش دوام را در آزمایشگاه های خارج از کارخانه، گواهی دهندگان ASTM یا ISTA یا دانشگاه ها انجام دهید. پیش از تست کامل سنجش های مدیریتی را انجام دهید. از انحرافات زیاد چاپ با عملیات دقیق و نمونه برداری و مستندسازی نتایج محافظت نمایید. تامین کنندگان مانیتور به طور منظم، مواد منبع کاغذ مقوایی را ردیابی و بررسی می کنند. آیا لازم است این امر توسط گروه سومی صورت بگیرد؟ دقت کنید آیا همه ی اجزایی را که وارد صفحه می شوند بررسی کرده اید؟ این مستندات از شکایات پیش گیری می کنند.
8. نوآوری های کوچک را وارد فناوری های وسیع تر کنید. نوآوری در کارتن ها و کاغذهای مقوایی اغلب از گفتگوی مستقیم با مشتریان حاصل شده است. اما کارکردها ی افزوده ای که مشتریان انتظار دارند کارتن ها داشته باشند کدامند؟ درباره ی تزیین و آراستگی ظاهر کارتن با استفاده از ویژگی های افزوده، عملیات نهایی، دریچه سازی و... تردید نکنید. به این ظواهر توجه داشته باشید. پنل های پنجم، پره های رو به بیرون تاشو و لیبل های افزوده همچنان جذاب و چشمگیر هستند و می توان از آن ها استفاده کرد.
9. میزان خَمش تراشه ی مقوایی را برای سنجش قابلیت مقاومت بررسی کنید. SBS و صفحات پوشیده شده با خاک رُس در ماشین ها به تمیزترین نحو جریان می یابند و سطح پرینت نرم و چسبنده ای ارائه می دهند. اما اگر گرافیک اهمیتی نداشته باشد به " خمش تراشه ی مقوایی" توجه داشته باشید. همه ی جوانب آن را بررسی نمایید. قابلیت خمش فیبرهای تراشه ی مقوایی می تواند صنعت کوچکی در تجهیزات بارگیری باشد.
10. مونتاژ و بارگیری. طرح کارتن تاشو بستگی به روش بارگیری دارد. در هنگام بارگیری دستی از دگمه ی قفل خودکار برای موثرترین خطوط استفاده می شود.
دگمه های قفل خودکار برای بارگیری اتومات مناسب نیستند چرا که یا جعبه ها باز هستند یا دقیقا برابر با ماشین هستند. اگر حجم کار بالا باشد انتخاب سومی هم هست: کاهش قیمت تجهیزات با افزودن چسب به خط اتومات. به سهولت استفاده ی اپراتور و مشاوره با اپراتورهای خط توجه داشته باشید.
نظر خود را بگذارید