خرده فروشان در سال های اخیر تحت تاثیر رشد اقتصادی و تغییر سریع جریانِ در دسترش قرار گرفتن کالاها برای مصرف کننده قرار داشته اند. در انبارهایی با جعبه های بزرگ، افزایش هزینه ها و ساعات انبارداری مجدد و در دسترس مشتریان قرار گرفتن به خرده فروشان تحمیل می شود.
صاحبان برند نیازمندی های خرده فروشان را با راهکارهای آمادگی برای خرده فروشی تامین می کنند از جعبه های چین دار با بسته های شُل و کوچک تر و نگه دارنده های مقوایی شکاف دار برای به نمایش گذاشتن محصولات استفاده می کنند. نوع خاص بسته ی آماده برای خرده فروشی بستگی به محیط خاص خرده فروشی دارد که محصولات در آن قرار می گیرند. گرچه عوامل بسیار دیگری هم هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.
1. گردانندگان اولیه ی بازار. گرایش به بسته بندی آماده ی خرده فروشی براساس نیاز و توجه خرده فروشان به کاهش ساعات انبارداری به وجود آمده است. بسته ی آماده ی خرده فروشی ایده آل بسته ای آماده است که برای بارگیری درون کشتی قرار می گیرد یا تقریبا آماده ی قرارگیری روی قفسه ی فروشگاه هاست. باید کاملا هدفی را که می خواهید دنبال کنید بشناسید. اطلاعات خرید را از خرده فروشان به دست آورید اگر ممکن است. و دریابید خرده فروشان بیشتر با چه اشکالاتی سرو کار دارند و روبرو می شوند و این امر را در توسعه ی بسته بندی در نظر داشته باشید.
2. با تامین کنندگان در مراحل اولیه مشارکت داشته باشید. همیشه برای بهینه سازی SKUهای تولید خرده فروشی در مرحله ی طراحی و توسعه ی برنامه همکاری کنید. اطمینان حاصل کنید که نیازمندی های مشتریان را در همه ی انواعش می شناسید. ابعاد طبقه، میزان فروش، سیستم های خانگی اتومات، محیط ذخیره و انبارداری و فاصله ای که محصول باید طی کند تا برای فروش به فروشگاه ها برسد؛ همه ی این موارد می توانند تاثیر بسیاری بر موفقیت بسته ی آماده ی خرده فروشی داشته باشد. حتی اگر کارتان را با طرح ساختاری موفقی که قبلا آزموده شده است آغاز می کنید باید برای بررسی اشکالاتی که ممکن است روی بدهد برنامه ریزی کرده و وقت صرف کنید.
3. شکاف های جعبه. نوع شکاف جعبه بر سهولت بازکردن آن موثر است و طراحی و قراردادن بخش های جدا از هم بر قدرت جعبه موثر است. یکی از بهترین عملیات در طراحی بسته بندی های آماده ی خرده فروشی بررسی دوباره ی طراحی بسته بندی جدید طبق تجهیزات بسته بندی اخیر است. یک روش ساده این است که الگوی بازکردن بسته در ظرف مکش امتحان شود.
4. افزایش تجربه ی کارکنان خرده فروشی. پژوهش های مردم شناسی و نژادشناسانه انجام دهید و به دقت تعامل کارکنان خرده فروشی را با بسته بندی آماده ی خرده فروشی کنونی بسنجید. بسته بندی باید به گونه ای باشد که داخلش برای افراد قابل مشاهده باشد. از دستورالعمل های نوشتاری و بخش های جداگانه ی زیاد باید اجتناب شود. در عوض دستورالعمل های گرافیکی ساده باید توسعه بیابد. یک بسته باید به گونه ای باشد که مقدار معقولی از محصول در آن قرار بگیرد و بتوان آن را در یک عملیات بارگیری کرد و به راحتی محصول را با حداقل هدررفت از آن خارج کرد.
در صورت امکان بسته بندی باید به گونه ای باشد که اگر در خرده فروشی ها لازم است دوباره بارگیری شود بتوان آن را دوباره بارگیری کرد تا از انبارداری دوباره و خارج کردن آن اجتناب شود.
5. افزایش امکان تجربه کردن برای مصرف کنندگان. همیشه باید طراحی را برای مصرف کننده مد نظر داشته باشید. اطمینان پیدا کنید که بسته نه تنها می تواند به راحتی روی طبقه ی فروشگاه ها قرار بگیرد بلکه ظاهر گیرا و جذابی هم داشته باشد. همچنین مصرف کننده بتواند به راحتی بسته ی اولیه ی محصول را از بسته ی آماده ی خرده فروشی بیرون بیاورد. برای خرید در زمان کوتاهی باید تصمیم بگیرید در هنگام خرید معمولا تمایل به محصولی ندارید که برداشتنش دشوار است. شکل مربعی و حالت عمودی نقش مهمی در انباشت و انبارداری محصول دارد اما باید از گوشه ها و لبه های تیز برای ایمنی و راحتی مصرف کننده اجتناب کرد.
6. چندگام بیشتر در بازاریابی. از پارامترهای هنری برای بسته بندی استفاده نمایید. کار هنری باید با رنگ ها قابل تکرار باشد. در هنگام بررسی اتوماسیون بهترین عمل، خرید ماشینی است که به اندازه ی کافی انعطاف پذیری برای برآورده سازی نیازهای مشتریان و بازاریابان داشته باشد و با تغییر نیازهای آنان هماهنگ شود. بررسی کنید که چگونه بسته بندی آماده ی خرده فروشی باید با بسته های کوچک تر روی قفسه ی فروشگاه ها به فروش برسد. از فرصت هایی که پیش می آیند مانند تغییر حالات بسته ی اولیه و گرافیک های چشمگیر برای برندینگ و انتقال پیام های بازرگانی استفاده نمایید.
7. تنظیم اهداف. بسته های آماده ی خرده فروشی را باید با نگاه کلی بررسی کرد. طراحی بسته ی اولیه تاثیر بسیار زیادی بر بسته بندی ثانویه و بهینه سازی پالت دارد. کاهش ضخامت مواد سبب کاهش قیمت ها می شود. اما مراقب باشید وزن کارتن و مهر و موم محکم آن برایتان تبدیل به دامی در زنجیره ی تامین نشود. کیفیت صفحه اهمیت بسیاری در طراحی بسته ی آماده ی خرده فروشی دارد. با شبیه سازی های چندگانه و تست های بسته بندی در طبقات واقعی، بقای بسته ها را توسعه دهید.
8.سرمایه گذاری بر شناسایی طراحی. طراحان را در ابتدای عملیات تجاری سازی مشارکت دهید تا ذهنیت شفافی از جلوه ی کلی بسته بندی داشته باشند. از استراتژی های رقیق و آبکی کلیشه ای برندهای دیگر اجتناب کنید. کارتان را با المان های اجباری لیبلینگ در بسته بندی آماده ی خرده فروشی آغاز کنید و سپس اطراف آن ها را طراحی کنید. زیرا المان های گرافیکی در ابتدای کار می توانند ضد تولید باشند. بسته های آماده ی خرده فروشی امکان بازاریابی بالایی دارند بنابراین خلاقیت در طراحی بسته های گرافیکی باعث پیشی گرفتن در کاربرد می شود. ویژگی های دیگر تحقیق را مورد بررسی قرار دهید و سرانجام طرحی برای بسته ای کاربردی در نظر بگیرید که هم چشمگیر باشد و هم قابلیت اتومات آسان را داشته باشد.
9. ساختاری کاربردی و مناسب. از اشکال عجیب و پیچیده اجتناب کنید که مناسب خرده فروشان و مصرف کنندگان نیستند. از بسته های مدل ورزشگاهی اجتناب کنید که به آسانی روی طبقه ی فروشگاه ها قرار نمی گیرند. تا حد امکان باید تغییرات ابعاد میان SKUها و بسته ها را کاهش دهید. به طور مثال اگر یک سری کارتن برای محصولات مشابه و یکسان دارید تنها تغییر یک بعد می تواند از تغییر ابعاد دیگر پیش گیری کند.
10. ساده کردن نمایش بصری. افزایش حضور در قفسه بدون در نظر گرفتن درستی و بی نقصی بسته امکان پذیر نیست. تاثیر بصری اولیه محدود، یک پیام کلیدی دارد که خریداران آن را تشخیص می دهند.مثلا اگر با یک تصویر زیبای واحد در دور قرار بگیرید تاثیر بصری بیشتری دارد. این حالت، تازگی و ویژه بودن را القا می کند. توجه داشته باشید که ساختار یگانه و منحصربفرد یا ارزش افزوده ی نوآورانه، مصرف کنندگان را به خرید بسته تشویق می کند.
11. چاپ. چاپ فلسکوگرافیک روی بسته های چین دار و مقوا در سال های اخیر پیشرفت داشته است اما اطمینان حاصل کنید که سرمایه ی بصری برند را به خطر نیندازید.
تاثیر برند باید قوی باشد. جایگاهش در طبقه و تاثیرش را در ظاهر طبقه هنگام انتخاب مواد نهایی در نظر داشته باشید.
12. توجه به جزییات و دقایق. در هنگام تست زمینه ای باید از نقص و شکست اجتناب شود. اگر لازم باشد در تصویبISTA سرمایه گذاری کنید. فقط از مواد تایید شده برای توزیع در موقعیت های جغرافیایی خواسته شده استفاده کنید و گواهی های تایید را نگه دارید. بررسی دوباره ی همه ی ویژگی ها ی خرده فروشی شامل نوع پالت، وزن، ارتفاع، مواد، شرایط ذخیره سازی، تایید و... می شود. از دوربین های وارسی می توانید برای کنترل کیفیت مواد استفاده شده و کدUPC استفاده کنید. برای آینده برنامه ریزی کنید. همه ی متغیرهای بالقوه را در نظر بگیرید که گرایش دپارتمان بازاریابی به تغییر اندازه ی اولیه بسته را همه ساله در بر می گیرد.
نظر خود را بگذارید