• ArabicEnglishGermanPersian
  • | ورود اعضا
  • | ثبت نام رایگان

 بهترین توصیه ها درباره ی بَست جعبه و بطری

اندازه ی کوچک بست یا درب پوش بطری، کیسه یا بسته ی تیوبی تاثیر بیشتری در کارآیی آن برای مصرف کننده دارد و باعث سهولت و راحتی مصرف می شود. درب بسته اولین عاملی است که مصرف کننده از طریق آن با بسته ارتباط برقرار می کند.

یک اشتباه متداول این است که درب بطری یا بسته را جدا از آن در نظر می گیرند. انتخاب و طراحی درب بطری یا بسته اهمیت بسیاری دارد.

1. توجه به مصرف روزانه. درب بطری تاثیر بسیاری برکاربرد نهایی مصرف کننده دارد و می تواند اثری مثبت یا منفی در چرخه ی حیات محصول داشته باشد. با برنامه ریزی صحیح می توان بهترین طراحی را برای آن در نظر گرفت. می توان از تجربیات مصرف کننده در این زمینه استفاده کرد. درب بطری ای که به خوبی طراحی شده اهمیت بسیاری در جلب مصرف کننده دارد و ایمنی محصول حفظ می شود.

                                                      

2. بررسی درب بطری های معمولی. برخی صاحبان برند برای آن که یک گام فراتر از لیبل های خصوصی بروند از درب بطری های سفارشی بیشتر استفاده می کنند مانند درب های شکل دار یا درب هایی که لوگوی برند بالای آن ها قالب گیری شده است. به موازات پیشرفت های اقتصادی تولید کنندگان درب بطری پیش بینی می کنند مالکان برند دوباره به آپشن های رایج و متداول روی آورند.

3. کاربردی سازی. مشتریان اغلب به این امر توجه دارند که درب بطری و خود بطری هر دو با هم کارکرد خوبی کنار یکدیگر داشته باشند. آیا بطری یا جعبه به گونه ای طراحی شده که بتوان آن را با یک دست باز کرد؟ آیا درب آن را پس از یک بار مصرف کردن باز هم می توان مورد استفاده قرار داد؟ آیا درب ها مزایایی برای مصرف کننده دارند از قبیل ایمنی و سهولت مصرف که وفاداری او را به محصول جلب کنند.

4.بررسی تنظیمات. تنظیمات لیبل گذاری ایمن و مناسب در بازار محصولات دارویی و غذایی سبب می شود تولید کنندگان بسته بندی بیشتر به درب بطری توجه کنند به عنوان راهکاری که می توان لیبل محصول را روی آن درج کرد. البته توجه داشته باشید در این قبیل موارد باید از بست های مقاوم برای کودکان (CRC) استفاده کرد. برای بست هایی که چاپ می شوند می توان از فناوری های تزئینی مانند چاپ پَد یا ترانسفر فویل حرارتی برای افزودن اطلاعات استفاده کرد.

5. سبک وزنی. تولیدکنندگانی که معمولا درب ها و بست های شکل دار تولید می کنند محصولاتشان 5 تا 10% سبک تر از نسخه های قبلی است. این سبک وزنی به دلیل کشیدگی کناره هاست. مشتریان انتظار دارند درب ها و بست ها به گونه ای باشند که محصول درونشان را به مدت بیشتری سالم و تازه نگه دارند و از فرسودگی بر اثر رطوبت پیش گیری کنند (به ویژه در مورد محصولاتی مانند خامه گیرهای خشک و مکمل های فیبری) و محصول سالم و تمیز باقی بماند. این عوامل را باید برای هر گونه کاهش موادی در نظر گرفت. بهتر است بست ها و درپوش ها بتوانند دو یا چند کار انجام

                                                           

دهند. مثلا پنهان باشند تا از دسترس کودکان به دور باشند. برون ریزی محصول از داخل آن ها مهم ترین مساله در کارکردهای درپوش و بسته بندی است. همچنین در مورد محصولاتی که چندین بار به دفعات مورد استفاده قرار می گیرند مانند شامپو، درب پوش هایی مانند مدل های بازشو از سمت بالا و برون جهشی ناگهانی، کارکرد بهتری دارند. امکان تست و آزمایش اعتبار و عملکرد باید در دسترس مصرف کننده باشد.

7. شناخت طبقه. طیف وسیعی از درپوش ها برای برآورده سازی نیازمندی هایی از طبقات مختلف طراحی شده اند از جمله برای مهرگذاری بسته تا مانعی در برابر ورود اکسیژن و اتلاف کربنیزاسیون ایجاد کنند، لاینرهای پنهانی یا بندهای محافظتی ایجاد کنند یا میزان خارج شدن محصول را کنترل نمایند. بطری های آسپرین سنیور درپوش های پهن تری در بالای خود دارند که باعث می شود به پیچش کمتری برای بازشدن نیاز داشته باشند. می توان برای بسته بندی های مواد خوراکی و نوشیدنی هم از راهکارهای خلاقانه تری استفاده کرد که بسته راحت تر باز شود و در دسترس قرار بگیرد. باید اطمینان پیدا کنید  که ویژگی های درپوش، اهدافی را که برای برند خود در نظر گرفته اید تامین می کند.

8. شناخت ویژگی های محصول. پیشنهاد می شود ابتدا محصولی را که قرار است بسته بندی شود مورد بررسی کامل قرار دهید. آیا این محصول سیال و روان است یا باید قطره ای مورد استفاده قرار بگیرد و به چه میزان دهانه ای نیاز دارد. آیا لازم است درب محصول برای ذخیره و نگه داری بسته شود . با تمام این موارد درب بسته باید به گونه ای باشد که راحت باز شود و در دسترس مصرف کننده قرار بگیرد تا از شکایات پیش گیری شود.

                                                    

برخی تفاوت ها در چسبندگی محصولات مراقبت شخصی معمولی باید  مورد آزمایش قرار بگیرد تا از میزان پخش و برون ریزی مناسب آن اطمینان حاصل شود. درپوش های محصولات شیمیایی تر و خشک مانند کودها و پاک کننده های قالی باید طوری در بسته قرار بگیرند که تماس آن ها با پوشت به کمترین میزان ممکن کاهش یابد. درپوش این محصولات باید طوری باشد  که از ترشح و ریزش آن ها هنگام حمل و نقل جلوگیری شود.

9. ترکیب تمام جزئیات. باید میان عوامل و جزئیاتی که با هم ترکیب می شوند تعادل مناسبی به وجود آید. سیستم بسته بندی شامل درپوش، لاینر و بطری می شود لازم نیست بسته بندی ثانویه ای مانند کارتن  های مقوایی یا بسته های پُف دار صورت بگیرد. در خود اصطلاحات مربوط به درپوش ها باید توجه شود که درپوش نه تنها باید کاملا با دهانه ی بسته برابر باشد و مطابقت داشته باشد بلکه طول دامنه ی درپوش هم باید با بطری متناسب باشد. لیبل های شرینک حرارتی ممکن است وقتی با درپوش های ناگهان بازشونده از بالا(flip-top) متصل شوند چالش های خاصی را به وجود می آورند. اگر دندانه ی دگمه شستی (thumb indent) خیلی بزرگ باشد ممکن است لیبل پیچ بخورد یا بر اثر گرما بسوزد. اگر هم خیلی کوچک باشد شاید ظاهرش خوب به نظر آید ممکن است درپوش به سختی باز شود.

10. درک دیگران. درپوش نخستین بخش از بسته است که مصرف کننده با آن سروکار دارد. اگر بازکردن آن دشوار باشد  یا مناسب نباشد و مثلا محتویات داخل محصول از آن نشت کند مصرف کننده از مصرف آن ناراضی می شود. اگر می خواهید از این نارضایتی اجتناب شود باید خودتان را به جای مشتری بگذارید  و محصولی را تحویل مشتری دهید  که نیازها و خواسته های او را برآورده سازد. ویژگی های بسته باید برای مشتریان گویا باشد. ویژگی های ظاهر و تزئینات درپوش را در نظر داشته باشید که باعث تقویت لوگوی برند می شود و شکایات را کاهش می دهند.

 

11. پیوند کاربری با زیبایی. از نظر کاربرد بهترین درپوش های بطری درپوش هایی هستند که به آسانی باز و بسته می شوند و می توان آن ها را مورد استفاده ی مجدد قرار داد. و از نظر زیبایی درپوش ها باید کارکرد و ویژگی ها ی محصول را تقویت کنند. مثلا منحنی ها ی نرم در محصولات مراقبت شخصی به خوبی تداعی کننده ی زیبایی و طبیعت هستند. طرح های بسته بندی متداول و عرفی نقش پشتیبانی قدرتمندی ایفا می کنند بیش از آن که زیبا باشند. در طبقات شلوغ لوسیون ها در فروشگاه ها محصولات دارای لیبل خصوصی قدرت بیشتری دارند و اهداف پیش بینی شده را برآورده می سازند.

12. مشاوره ی وسیع. از مراحل آغازین کار باید با بازی گران اصلی وارد مذاکره شوید که شامل دپارتمان های بازارایابی، برندینگ، طراحی، مهندسی و تولید می شود. با فروشندگان مذاکره کنید و وقت کافی در اختیار همه ی دست اندرکاران قرار دهید که بتوانند کارشان را به خوبی اجرا کنند. پالت ها و کانتینرهایی که درپوش معمول و متداول دارند ممکن است به سختی بتوانند با درپوش های پیچشی هماهنگ شوند. یک دام متداول در این زمینه این است که درپوش پخشی با درپوش پیچشی به دلیل بلند بودن تعویض شود. این امر می تواند سبب بروز مشکلاتی در کارتن هایی که به سمت بیرون تا می شوند، کلَمشِل (clamshell) یا بسته های هوادار و چین دار شود، یا حتی اگر محصول در بالای طبقه ی فروشگاه قرار گیرد مشکلاتی ایجاد کند.

13. تست خط تولید و پرکردن. درب پوش ها را می توان در رابطه با خط تولید و بسته بندی هم ارزیابی کرد. این ارزیابی شامل محدودیت های سایز و شکل تجهیزات، سرعت خط، توانایی هماهنگی با خط و روش های توزیع درپوش به تجهیزات کلاهک گذاری می شود. درپوش هایی که شکل متداول دارند پیچیدگی بارگذاری از سمت بالا در لایه های چندگانه ی بطری شوند به ویژه هنگام بارگیری بطری ها.

   استانداردهای مختلفی برای دهانه های بطری و سرپوش ها وجود دارد. همیشه با تامین کنندگانی کار کنید که درپوش، لاینر و کانتینر خاص کار شما را دارند.

                                                       

پست مرتبط

نظر خود را بگذارید