سی امین دوره نمایشگاه صنعت چاپ، بستهبندی و ماشین آلات وابسته در حالی به کار خود پایان داد که در این دوره از نمایشگاه شاهد نوآوری ها و دستاوردهای تازه ای در صنعت چاپ و بسته بندی بودیم. شرکت کنندگان در این نمایشگاه که از آن با عنوان مهم ترین رویداد صنایع چاپ و بسته بندی یاد میشود، محصولات و تولیدات خود را به مدت سه روز در معرض دید مخاطبان و بازدیدکنندگان قرار دادند. ماهنامه صنایع چاپ و بسته بندی طبق روال گذشته در این دوره از نمایشگاه نیز حضور فعال داشته و گفتگو هایی را با فعالان عرصه چاپ و بسته بندی ترتیب داده که دربردارنده نظرات آنان را در مورد این گردهمایی بزرگ خانواده صنعت چاپ است.
در این بخش به گفتگو با احسان فرنودیان مدیریت مجتمع چاپ و طراحی «نشر اسرار دانش» پرداختیم که در ادامه آن را میخوانید. فرنودیان در ابتدا به معرفی کوتاهی از مجموعه خود پرداخت و گفت: مجتمع چاپ و بسته بندی «نشر اسرار دانش» در میدان معلم یافت آباد واقع شده است که در زمینه خدمات چاپ، صحافی، تکثیر، لمینت، کارت ویزیت و همچنین طراحی تخصصی لوگو فعالیت میکند. ما در حوزه بسته بندی نیز فعالیت داریم و برای مشتریانی که نیازمند چاپ لیبل هستند کار چاپ را انجام میدهیم، چه برای چسباندن روی کارتن چه برای استفاده روی بسته های کوچک و در هر تعدادی که مورد نظر مشتریان باشد این لیبل ها قابل چاپ هستند. اخیرا هم با افزودن یک دستگاه جدید به مجموعه خط تولید تازه ای طراحی کردیم برای چاپ و تولید تقویم های دیواری در ابعاد و اندازه های مختلف. وی نمایشگاه امسال را مفید و ثمربخش ارزیابی کرد و ادامه داد: نمایشگاه امسال خیلی گسترده تر برگزار شد و بیشترِ تمرکز نمایشگاه روی بستهبندی رفته بود تا چاپ دیجیتال. امسال بخش کوچکی از نمایشگاه به چاپ دیجیتال اختصاص داشت، اما سال گذشته فعالان چاپ دیجیتال حضور پر رنگ تری داشتند. این دوره در حوزه بسته بندی به نظرم خیلی بهتر و قوی تر برگزار شد، چراکه در این بخش هم دستگاههای بیشتری آورده شده بود و هم تولیدکنندگان بیشتری حضور داشتند. ایشان در مورد کیفیت برگزاری این رویداد نیز افزود: نمایشگاه از نظر کیفیت برگزاری راضی کننده بود و برگزار کنندگان نسبت به سالهای گذشته پیشرفت های خوبی داشتند. فرنودیان در ادامه تاثیر و نقش چنین رویدادهایی بر توسعه کسب و کار را مهم دانست و گفت: امسال توانستیم مشتریان خوبی پیدا کنیم. ما با گروه چاپ شو قرارداد داشتیم و ویدیوی تبلیغاتی مان در طول نمایشگاه برای بازدیدکنندگان پخش میشد و مشتریان خوبی از طریق غرفه چاپ شو به ما معرفی شدند. بطور کلی این نمایشگاه اثرات مثبتی بر کسب و کار مجموعه ما داشت. فرنودیان در پایان درباره میزان تعامل و همکاری گروه «نشر اسرار دانش» با مشتریان بین المللی نیز اظهار داشت: در این دوره متاسفانه همکاری با بازارهای خارجی میسر نشد. من فکر میکنم دلیل این هم فعالیت ما در عرصه چاپ دیجیتال باشد، چون مشتریان خارجی عمدتاً سراغِ بخش چاپ و بسته بندی را میگیرند و تعامل کمتری با بخش چاپ دیجیتال برقرار میکنند. اما غیر مستقیم بوده که با کشورهای اطراف و همسایه کار کرده باشیم یعنی از طریق یک عامل که به نوعی پل ارتباطی ما با مشتریان خارجی بوده. ولی اینکه خودمان مستقیم با مشتریان از کشورهای دیگر همکاری کرده باشیم تا کنون اتفاق نیفتاده.
نظر خود را بگذارید