• ArabicEnglishGermanPersian
  • | ورود اعضا
  • | ثبت نام رایگان

   راهی  برای  خشنودی مشتری از طریق بسته بندی مناسب

مشتریان مصرف کنندگان نهایی هستند با این وجود هنوز در بسیاری از تحقیقات بسته بندی که در داخل واحدهای تولیدی صورت می گیرد بودجه ها و هزینه ها به جای مشتریان در اولویت قرار می گیرند. سرمایه گذاری روی نظرات و خواسته های مشتریان می توانند مسیرها و فرصت های جدیدی برای تولید و گذر از چالش ها ایجاد نمایند و از بسیاری از خطاهای عمده پیش گیری می شود. بسته بندی اگر به شیوه ی صحیح و مطلوبی انجام شود می تواند به خلق تصویر قدرتمندی از برند کمک کند، موقعیت های مصرف  و خرید جدید ایجاد نماید، باعث افزایش مصرف و افزایش ارزش ها شود و به رضایت مندی مشتریان بینجامد.

می توان از پیشنهادات ساده ی زیر  برای رسیدن به این اهداف استفاده کرد:

*یافتن و شناسایی سریع. 
رنگ یک کالا و پیامی که می رساند در قضاوت مشتریان از آن در اولویت قرار می گیرد اما نوع شکل کالای مورد نظر در مرحله ی دوم قرار می گیرد. مشتری ابتدا به رنگ و نوشته ی روی کالا دقت می کند؛ توجه به شکل در مرحله ی بعدی است. این عوامل است که باعث می شود کالایی در میان انبوه کالاهای مشابه دیگر به چشم بیاید. شکل باید با تولید و برند مطابقت داشته باشد. مثلا در مورد محصولات شوینده  انتظار بیشتر آن است که در قوطی های منحنی و زنانه باشند. بنابراین با  رعایت این موارد از انحراف در برقراری ارتباط جلوگیری کنید.

*سهولت برداشت.
 شکل محصول باید به گونه ای باشد که بتوان آن را به راحتی برداشت و در دست گرفت و بلند کرد. به این نکات دقت نمایید که مشتری محصول مورد نظر را قرار است با یک دست بلند کند یا دو دست؟(آیا محصول برای مادری است که کودک یا تلفن همراهش را در دست دارد؟) به مردم توجه کنید ببینید چه مواردی در انتخابشان مهم است. به نظر می آید بسته ای که لبه های خیلی نرم دارد آخرین توجه را دریافت می کند.

    

  *مناسبِ خانه. 
بسته بندی باید به صورتی باشد که به راحتی قابل دسترس باشد و بتوان آن را ذخیره و نگه داری کرد. این موارد به ویژه در محصولات خوراکی و محصولاتی که باید در یخچال ذخیره شوند اهمیت بیشتری می یابد.

*افراد به دنبال سادگی و سهولت هستند.
بسته بندی باید ساده باشد و نیاز به هیچ دستورالعملی برای بازکردن آن نباشد. باید هر کسی اعم از بچه و سالمند خیلی راحت بتواند آن را باز کند. دست یابی به مواد درون محصول، ریختن آن(مثلا با برگرداندن خارج می شود یا افشانه کردن؟) و تکان دادن (آیا باید سریع تکانش داد یا واژگونه گرفت؟) باید راحت باشد.

*رعایت پاکیزگی. 
بسته بندی باید ظاهر شکیل و مناسبی داشته باشد نباید نامرتب و در هم ریخته، پاره یا مچاله شده باشد. کیفیت این موارد اهمیت دارد چرا که معرف برند می باشد.

*محافظت و نگه داری مواد.
 یک محصول تازه نیاز به بسته بندی مناسبی دارد که تازه باقی بماند. بدون داشتن این ویژگی ها مواد به هدر می روند و یا مشتریان از قوطی ها و بسته های دیگر برای آن استفاده می کنند به این ترتیب شناخت برند مخدوش می شود.

*مختصر و مفید. از بسته بندی زیادی و چند لایه اجتناب کنید. بسته باید به راحتی در دستان مصرف کنندگان باز شود و باعث آلودگی زیاد محیط زیست نشود. بسته های زیاد و چند لایه زباله ی بیشتری هم تولید می کنند.

                                                   

پست مرتبط

نظر خود را بگذارید