یکی از مهم ترین ویژگی های کارکردR&D بسته بندی، کمک به مدیریت، شناخت و سبک کردن تمام بخش های ریسک در پروژه است. هدف، حذف ریسک نیست چرا که در توسعه، ریسک وجود دارد و باید به بهترین نحو آن ها را تخفیف و کاهش داد. با شور و هیجان و شتاب فزاینده و در هم گسیخته ی فناوری های پیشرفته ی نوین، فرمت های بسته بندی و مواد جدیدی وارد بازار می شوند.
1. آزمایش. روش های زیادی برای آزمایش بسته های جدید که به بازار عرضه می شوند وجود دارد به اندازه ی تعداد کمپانی ها. به طور مثال یک خرده فروش خوش نام از لیبل جدید اختصاصی بسته بندی صرفه نظر می کند. موفقیت یا شکست بسته بندی در بازار از طریق تست تعیین می شود. کمپانی کالاهای بسته بندی، برندهای موقتی برای تست مفاهیم جدید ایجاد می کنند بدون خطر خسارت به سرمایه ی واقعی برند. اگر فرمت بسته موفقیت آمیز باشد برند موقت جای برند واقعی را می گیرد. بسیاری از مالکان بزرگ برند آزمایش های ارزشمند و پر هزینه ای روی ایده های نوین بسته بندی در بازارهای خارجی انجام داده اند. به این ترتیب ریسک ها کاهش می یابد و تکه تکه کردن برند اصلی کمتر می شود. برخی مالکان برند برای مدیریت ریسک، تست بازار را انتخاب کرده اند و آن رابرای ارزیابی ملی انجام می دهند. در کتاب " آغاز به کار آهسته "از اِریک رایس روش کسب اطلاعات معتبر از خواسته های واقعی مصرف کننده تحت عنوان " تولید متغیر حداقلی " (MVP) توضیح داده شده است. MVP
نمونه ی اولیه ای از تولید نهایی است و کمبودها، کاستی ها، نقص ها و چالش های ناشناخته ای دارد و نیاز به صرف زمانی برای تولید نهایی کامل و بی نقص است. می توانید از طریق روش کسب اطلاعات معتبر تصمیم بگیرید که چگونه با پشتکار و با علم به موانع و سختی ها، تولید را راه اندازی کنید. این مفهوم نقطه ی اتکای تولید شما در هنگام تغییر جهت یا توقف کار است. اعتبار این شیوه ر کتاب پر فروش اریک رایس – " آغاز یه کار آهسته " – توضیح داده شده است.
2. آهسته و با اطمینان به پیش روید. وقتی فناوری های نوین و اثبات نشده را امتحان می کنید، نمونه های مشابهی می یابید که موارد قدرتمندی برای تجربه کردن هستند. این نمونه ها می توانند استانداردهای ثابت را با تخفیف ریسک ارتقا ببخشند یا دست کم می توان آن ها را به عنوان نوآوری با عملیات گذشته پیوند داد. بهترین مشاوره، کار در بخش های ریسک است که می تواند شامل موارد زیر باشد: گیر و گره های پیش بینی نشده، نیاز به آزمایش یا تست نهایی، نیاز به DOE برای تنظیم شایسته ی دیتا، نیاز به پشتیبانی از طریق آزمایش موضوع تحقیق (SEM) .
3. مقایسه. فناوری جدید را با فناوری ای که طی 30 سال رشد کرده و بالیده مقایسه نمایید. فناوری جدید همیشه با ریسک هایی همراه است که می توان آن ها را شناخت و رفع کرد. میان ریسک و منافع تعادل ایجاد کنید.
4. مخاطبی پذیرا باشید. چه کمپانی هایی هستند که آزمایش و تحقیقات مربوطه را انجام می دهند؟ فرمت های بسته بندی خلاقانه اغلب توسط کمپانی های اولیه یا تولیدی های کوچکی به کار گرفته می شوند که می خواهند با خلاقیت در فناوری در هم گسیخته در بازار رقابت یا کارآفرینی، تنوع ایجاد کنند. این کار مانند تولیدی جنبی در کنار تولید اصلی است. برای یک کمپانی کوچک تغییر استراتژی بسته بندی یا بازاریابی راحت تر است. در مقایسه با همتایانCPG بزرگ تر ضرر و زیان کمتری می بینند و می توانند مشارکت بیشتری در بازار داشته باشند.
5. در جایگاه قدرت باشید. قدرتمندترین نوآوران بازار اغلب در صدر رشته ی کاری شان قرار دارند. بسیاری از آن ها می توانند با ایده های مشابه کار کنند اما تنها تعداد کمی هستند که می توانند اولین در بازار باشند. این افراد چگونه به سرعت به ایده هایشان جنبه ی کاری و تجاری می بخشند؟ از طریق دور کردن ریسک با توجه به تحقیقات، دیتا و آنالیز. همه ساله بسیاری از تولیدات جدیدی که به بهترین نحو برنامه ریزی شده اند شکست می خورند. وقتی شکست اتفاق می افتد می توان از آن درس گرفت.
6. بلند پروازی و جاه طلبی. برای مدیر چه تازه کار باشد چه با تجربه، نوآوری و ایجاد تعادل میان ریسک ها برای رسیدن به هدف مهم ترین مساله است. مدیران به دنبال گرایش هایی نیستند که به وجود می آیند چرا که اگر به دنبال چیزی باشید پیشرو بودن غیرممکن می شود. چگونه می توانید اصیل باشید وقتی دارید تقلید می کنید. کمپانی هایی که نوآوری دارند بازار را براساس فرهنگ خودشان به حرکت وامی دارند. آن ها می دانند که شکست در این عرصه بهتر از شکست براثر اشتباهات بسته بندی است. بگذارید رقبا در پسِ شما باشند.
نظر خود را بگذارید