کمپانی ها در تعهدشان به نوآوری در زمان رکود اقتصادی میان ایجاد تعادل میان منابع، کاهش اندازه ی بخش ها و پروژه های چراغ قرمز(پروژه های همراه با ریسک) مردد هستند. این وقفه های کوتاه مدت معمولا در بلند مدت به کمپانی ها ضرر وارد می کنند. پیشرفت های بسته بندی که امروزه بازار را به پویایی وا می دارند ممکن است دو تا سه سال به درازا بینجامند تا منافع شان آشکار شود و قدرت تولید جدید و متفاوت خود را نشان دهند.
در ادامه پیشنهاداتی می آید که می توانند به شما در جهت راه اندازی و احیای پیشرو بودنتان در مدیریت نوآوری جدید بسته بندی کمک کنند.
1. موانع را بشکنید. برای مشاهده ی اطلاعات پنهان شده در پس موانع سازمانی نیاز به اشعه ی ایکس ندارید. کافی ست به نظرات مشتریان که به صورت شخصی یا گروهی جمع آوری می شود برای ارتقای فرمت ها و سکوهای بسته بندی اهمیت بدهید. ایده های جدیدی از آن ها به دست می آید.
2. پشتکاری و همکاری. همکاری میان بخش های مختلف و ایجاد ارتباط دقیق میان آن ها اهمیت بسیاری دارد. اطمینان حاصل نمایید که هر یک از واحدهای کاری سازمانی مانند : واحد عملیات، R&D ، مدیریت برند، بازاریابی، فنی، فروش، استراتژی تجاری و امور مالی در همان مراحل آغازین نوآوری مشارکت دارند تا ابهامات و ریسک برنامه کاهش یابد و پشتیبانی از سهام دار با قدرت بیشتری انجام بگیرد.
3. تعریف هدف. کلید همه ی بخش ها این است که نقش خود را به بهترین نحو در پیشرفت بسته بندی ایفا کنند و هر کس هدف نهایی را در نظر داشته باشد. نوآوری طراحی بسته بندی با یک ابزار آماده اتفاق نمی افتد.
4. قدرت بخشی به مهندسین. مهندسین بسته بندی می توانند کاملا در جزییات روزمره غرق شوند. از قدرت بخشیدن به مهندسین هراسی نداشته باشید. دیتای ویژه ی بسته بندی را در اختیار آن ها قرار دهید تا بتوانند راهکارهای درست را پیدا کنند. رفتارهای مشتریان، خواسته های و نیازمندی های آنان بر یافتن راهکارهای موثر است. مهندسین به دیتا نیاز دارند تا راهکارهای درستی ارائه دهند.
5. برنامه ریزی. با برنامه ریزی و مدیریت ریسک ها باعث چالاکی سازمانی شوید. برای هماهنگی با نیازها و تغییرات بازارکار، کمپانی ها باید انعطاف پذیر باشند. در همه ی عملیات کاری باید ساختارها و طرح های خط تولید را انتخاب نمایند.
6. پیش بینی نظام مند آینده. نوآوران برای ارزیابی نظرات مشتریان معمولا صرفا به گفته های خرده فروشان تکیه ندارند. بلکه به صورت پیوسته درباره ی ایده های نوین بسته بندی تحقیق می کنند تا نیازهای حال و آینده را پیدا نمایند. نوآوران برای پیش بینی نیازهای آینده باید پشتکار داشته باشند و برای دو، سه، چهار سال آینده یا بیشتر برنامه ریزی نمایند. نوآوران پیشرو همچنین به صورت گروه های چندتایی روی خطوط مختلف کار می کنند. همچنین یک تیم می تواند روی برنامه های سال جاری کار کند و تیم دیگر روی برنامه های آینده.
7. واقعیت را بپذیرید. کارشناسان پیشرو در عرصه ی بسته بندی باور دارند که بسته بندی نوآورانه برای کمپانی و در مقیاس بزرگتر برای جامعه مفید است. آن ها می خواهند محصولات با کیفیتی به مشتریان عرضه کنند محصولاتی که کامل، بی نقص و با دوام باشند. به این منظور فرصت های پژوهش در فضای بازار را به عنوان فرصت هایی برای رشد و بالندگی در نظر می گیرند. این عملیات در سطح گروه های بسته بندی R&D صورت می گیرد نه مدیریت ارشد.
8. مدیران تحصیل کرده و حائز دانش و مهارت را حفظ کنید. بهترین گروه های R&D بسته بندی شامل مدیران باتجربه و تحصیل کرده ای می شوند که به صورت تخصصی در حوزه ی بسته بندی تحصیل کرده اند. مدیران بسته بندی باید مدیر در این رشته باشند. نه مدیرانی که به این کار صرفا به عنوان پستی در سازمان می نگرند. پشتیبانی بیرونی از این مدیران را افزایش دهید. کم نیستند گروه های R&D که با چالش های پیش بینی نشده ی پشتیبانی از SME ها درگیر هستند مانند: مشاغل فنی دسته سوم، تامین کنندگان دیگر و دانشگاهیان.
9. آستین ها را بالا بزنید. حتی مدیرانی که تجربه و ظرفیت لازم برای مدیریت پروژه ی بسته بندی از یک مفهوم تا عرضه در بازار را دارند با مهندسین، تولید کنندگان و تامین کنندگان مواد و ماشین آلات کار می کنند. کار حرفه ای د ر هر سطح نیاز به دانشف مهارت، آموزش و ظرفیت ها دارد.
10. ارزیابی برای پیشرفت. کارآیی چرخه ی حیات برند را با مشتریان ارزیابی کنید. اگر گرایشات تولید به سمت یک ناحیه ی سنجش یا بیشتر است بررسی کنید ببینید چگونه می توانید علایق را تا حد امکان از طریق ایده های نوین بسته بندی جلب کنید. نوآوری بسته بندی فعالیتی گروهی است که مانند یک بازی به انجام می رسد. مثل یک بازی توپ را ردیابی کنید توپ مثل مشتری است مراقب باشید رقیب آن را نزند.
نظر خود را بگذارید